Είναι η πρώτη φορά που μετακινούνται με αυτοκίνητο χωρίς οδηγό και προσπαθούν να συνειδητοποιήσουν αυτά που βλέπουν. Την πρώτη φορά βέβαια οι αντιδράσεις είναι πανομοιότυπες για όλους.

«Αισθάνομαι λίγο τρομαγμλ.ενη αλλά πιστέψτε με οδηγεί καλύτερα από πολλούς».

Ένα ζευγάρι κάλεσε ταξί, αυτό σταμάτησε μπροστά τους και όταν μπήκαν μέσα και ξεκίνησαν διαπίστωσαν πως δεν υπήρχε οδηγός.

Σε αντίθεση με την Ελλάδα, όλα αυτά, στις ΗΠΑ επιτρέπονται. Το πράσινο φως είχε ήδη δοθεί από το 2017. Μια σειρά από αυτοκινητοβιομηχανίες επένδυσαν και υποστήριξαν την έγκριση του  σχετικού νομοσχεδίου, που κέντρισε το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού.

Πολύ γρήγορα όμως άρχισαν να σημειώνονται σε δρόμους σοβαρά ατυχήματα. Αφού όπως αποδείχθηκε η τεχνολογία, δεν ήταν αρκετή. Σε άλλη περίπτωση, αυτοκίνητο χωρίς οδηγό, σταμάτησε στην αριστερή λωρίδα ξαφνικά με αποτέλεσμα αυτά που ακολουθούσαν να πέσουν πάνω του. Πιθανότατα το όχημα δεν διάβασε σωστά τις γραμμές του δρόμου στο σημείο.

Σε όλες τις περιπτώσεις διαπιστώθηκε πως τα οχήματα χωρίς οδηγό αποπρογραμματίστηκαν και δεν εκτέλεσαν σωστά την αποστολή τους.

Στην Ελλάδα, όλα αυτά απαγορεύονται. Σε περιπτώσεις που υπάρχει αυτόματος πιλότος ο οδηγός πρέπει υποχρεωτικά να κάθεται στη θέση του, να έχει τα χέρια πάνω στο τιμόνι και να βρίσκεται σε εγρήγορση.

«Στην χώρα μας δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν. Σε άλλα κράτη μέλη έχει δοθεί πιλοτικά η δυνατότητα της οδήγησης», είπε ο Γιώργος Ανδρής, δημοσιογράφος στο Car and Motor.

Τα ατυχήματα με αυτοκίνητα χωρίς οδηγό στις ΗΠΑ, ανοίγουν σε ορισμένες πολιτείες, ξανά τη συζήτηση, για την ορθότητα του σχετικού νομοσχεδίου.

«Έχουν καταγραφεί περίπου 4.000 ατυχήματα στις ΗΠΑ εκ των οποίων τα 83 είναι θανατηφόρα», πρόσθεσε.

Τα τεχνολογικά επιτεύγματα εντυπωσιάζουν, ωστόσο κρύβουν για την ώρα τουλάχιστον κινδύνους και παγίδες.


Πηγή