Συνεχίζονται σήμερα οι έρευνες στον τόπο του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη. Οι έρευνες εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν έως σήμερα, όπως έκανε γνωστό η Πυροσβεστική. Την Πέμπτη οι έρευνες πραγματοποιήθηκαν υπό βροχή και επικεντρώθηκαν στο βαγόνι-εστιατόριο.

Σε εξέλιξη είναι και η διαδικασία ταυτοποίησης των σορών που έχουν ανασυρθεί. Μέχρι στιγμής έχουν ταυτοποιηθεί 24 σοροί. Για τη διαδικασία βιολογικής ταυτοποίησης μέχρι στιγμής έχουν ληφθεί 55 δείγματα DNA από τις σορούς και 52 δείγματα από συγγενείς των επιβατών καθώς και 26 δείγματα από ανθρώπινα μέλη.

Σύμφωνα με το νεότερο απολογισμό, οι νεκροί που έχουν ανασυρθεί από τα συντρίμμια της επιβατικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με την εμπορική ανέρχονται σε 57. Όπως εξήγησε στην τελευταία ενημέρωση χθες η εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, αστυνόμος β’, Κωνσταντία Δημογλίδου, επίσημα έχουν δηλωθεί στην ελληνική αστυνομία ως αγνοούμενοι 56 επιβάτες, δηλαδή ένας περισσότερος από αυτούς που έχουν δηλωθεί στον κατάλογο. Η ίδια σημείωσε πως υπάρχει ενδεχόμενο κάποιος να επέβαινε στο τρένο και να μην έχει δηλωθεί ως αγνοούμενος από οικείους ή συγγενείς.

Παράλληλα, παραμένει άγνωστος ο ακριβής αριθμός των επιβατών. Aν και ο αριθμός όσων επέβαιναν στην αμαξοστοιχία με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη δεν έχει μεταβληθεί (παραμένει στους 354), σύμφωνα με όσα επικαλείται η Hellenic Train, είναι εξαιρετικά δύσκολο να διαπιστωθούν τα ονόματα των επιβαινόντων στο τρένο.

Την αύξηση των νεκρών είχε προαναγγείλει νωρίτερα η προϊσταμένη της ιατροδικαστικής υπηρεσίας Λάρισας, Ρουμπίνη Λεονταρή,  η οποία δήλωσε ότι χθες εντοπίστηκαν 14 απανθρακωμένες σοροί στο βαγόνι-εστιατόριο, που δέχθηκε τεράστιο πυροθερμικό φορτίο κατά τη σύγκρουση, οι οποίες μεταφέρθηκαν στο νεκροτομείο. Χθες είχαν ανασυρθεί ακόμη 7 απανθρακωμένες σοροί από τα συντρίμμια του εν λόγω βαγονιού.

Την ίδια ώρα συνεχίζονται οι έρευνες στην περιοχή για στοιχεία που θα μπορούσαν να ρίξουν φως στα αίτια της τραγωδίας. Έμφαση δίνεται στα αίτια της έκρηξης που σημειώθηκε κατά την σύγκρουση των συρμών. Μάλιστα στο μικροσκόπιο μπαίνει βίντεο-ντοκουμέντο από τη στιγμή της σύγκρουσης. Στο βίντεο φαίνεται να σχηματίζεται ένα μανιτάρι φωτιάς και καπνού την ώρα που συγκρούονται τα δύο τρένα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η έκρηξη ενδέχεται να μην οφείλεται μόνο στη σφοδρή σύγκρουση καθώς προβληματίζει το μέγεθος και η ταχύτητα με την οποία εκδηλώνεται.

Σύμφωνα με την δημόσια τηλεόραση, εκτιμάται ότι η έκρηξη σημειώθηκε πιθανότατα στο βαγόνι-εστιατόριο. Επικαλείται μάλιστα πληροφορίες που θέλουν να έχουν βρεθεί στο συγκεκριμένο σημείο δύο φιάλες υγραερίου που δεν εξερράγησαν. Ζητούμενο παραμένει επομένως κατά πόσο υπήρχαν και άλλες φιάλες, οι οποίες θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει την έκρηξη.

Πάντως, οι ειδικοί σημειώνουν ότι η δύναμη μιας φιάλης υγραερίου δεν μπορεί να συγκριθεί με την ενέργεια που εκλύεται κατά τη στιγμή της σύγκρουσης μιας μάζας 1200 τόνων που κινείται με 72 μέτρα το δευτερόλεπτο.

Σχολιάζοντας χθες ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής δήλωσε πως διεξάγεται έρευνα για τα αίτια που οδήγησαν στην έκρηξη, καθώς δεν εξηγείται μόνο από τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών ή από ανάφλεξη καυσίμων.


Πηγή