Με αντικρουόμενες δηλώσεις για το θέμα των πυρηνικών του Ιράν αλλά και για τα Στενά του Ορμούζ, Ουάσινγκτον και Τεχεράνη συνεχίζουν τις διαπραγματεύσεις.
Εύθραυστη συμφωνία
Ο Ντόναλντ Τραμπ θριαμβολογεί πως πέτυχε όλους τους στόχους του στη συμφωνία που υπέγραψε με το Ιράν. Ταυτόχρονα, εκτοξεύει ξανά απειλές κατά της Τεχεράνης:
«Έχουμε ανοικτά Στενά του Ορμούζ και έχουμε μία χώρα που δεν θα έχει ποτέ πυρηνικά όπλα. Αν το Ιράν δεν τηρήσει τη συμφωνία του ή αν δεν συμπεριφερθεί σωστά, θα κάνω ό,τι πρέπει να κάνω».
Ο Αμερικανός πρόεδρος επιμένει πως το ιρανικό καθεστώς θα επιτρέψει σε επιθεωρητές της Διεθνούς Υπηρεσίας Ατομικής Ενέργειας την πρόσβαση στις βομβαρδισμένες πυρηνικές εγκαταστάσεις στο Ιράν, όμως η Τεχεράνη διαψεύδει τα λεγόμενά του:
«Δεν έχουμε το παραμικρό σχέδιο για ελέγχους στις πυρηνικές εγκαταστάσεις του Ιράν, που χτυπήθηκαν από τις επιθέσεις των ΗΠΑ και του σιωνιστικού καθεστώτος. Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη».
Ο Τραμπ καυχιέται πως μόνο χθες, πέρασαν από τα Στενά του Ορμούζ 19 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου σε δεξαμενόπλοια, μιλώντας για ρεκόρ όλων των εποχών. Ο πρόεδρος του κοινοβουλίου του Ιράν απαντά πως το ιρανικό καθεστώς έχει τη διαχείριση του στρατηγικής σημασίας θαλάσσιου περάσματος.
Ο Μπενιαμίν Νετανιάχου από την πλευρά του, διαμηνύει στο Ιράν πως οι ισραηλινές δυνάμεις βρίσκονται με το δάχτυλο στην σκανδάλη.
Στον Λίβανο, η Χεζμπολάχ κατηγορεί το Ισραήλ για παραβίαση της εκεχειρίας μετά τον θάνατο δύο ανθρώπων από πυρά Ισραηλινών στρατιωτών. Το υπουργείο Άμυνας στο Τελ Αβίβ ανακοίνωσε ότι εξόντωσε δύο μέλη της Χεζμπολάχ. Εν τω μεταξύ, ο Μπενιαμίν Νετανιάχου στέλνει μήνυμα για στρατιωτική απεξάρτηση της χώρας του από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ο Ισραηλινός πρωθυπουργός επαναλαμβάνει πως ο σύρραξη με το Ιράν δεν έχει τελειώσει, σε αντίθεση με τον Ντόναλντ Τραμπ ο οποίος επιδιώκει να αφήσει πίσω του τον πόλεμο, ενόψει των ενδιάμεσων αμερικανικών εκλογών του Νοεμβρίου.
Πηγή
















