Οι εικόνες που κόβουν την ανάσα, έδωσε προχθές στη δημοσιότητα η γέφυρα, με επτά Γάλλους αλπινιστές να κρέμονται στο κενό, από τους γιγάντιους πυλώνες και τα καλώδια της υποδομής, στο πλαίσιο τακτικών εργασιών συντήρησης, προκάλεσαν εντύπωση και συζητήθηκαν πανελλαδικά.

Οπως τονίζει η εταιρεία οι εξειδικευμένες δραστηριότητες συντήρησης αποτελούν μέρος της μόνιμης δέσμευσης της γέφυρας, ως μέλος του δικτύου της VINCI Highways. Είναι χαρακτηριστικό ότι από την έναρξη λειτουργίας της γέφυρας το 2004 μέχρι σήμερα, η παραχωρησιούχος της ζεύξης Ρίου – Αντιρρίου, έχει υλοποιήσει επενδύσεις της τάξης των 50 εκατ. ευρώ στο σκέλος της συντήρησης, συμπεριλαμβανομένου του Συστήματος Αντικεραυνικής Προστασίας.

Για τη διετία 2023-2024, η ΓΕΦΥΡΑ εκτιμά ότι θα δαπανήσει 7,4 εκ. σε βελτιώσεις, επισκευές, ενόργανη δομική παρακολούθηση και εργασίες συντήρησης.
Μέσω δε της εισαγωγής καινοτόμων τεχνικών λύσεων υψηλών προδιαγραφών, συνεχίζει να επενδύσει στη συντήρηση και λειτουργία μιας ζωτικής σημασίας εθνικής υποδομής, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας.

Η απασχόληση υψηλού επιπέδου εξειδικευμένου προσωπικού, όπως δύτες για τις υποθαλάσσιες επιθεωρήσεις και εναερίτες για την επιθεώρηση των καλωδίων και των εξωτερικών επιφανειών των πυλώνων, είναι απαραίτητη για την πραγματοποίηση των απαιτητικών αυτών τεχνικών εργασιών.

Οι δε νέες τεχνολογίες που εφαρμόζει η παραχωρησιούχος εταιρεία για την επιθεώρηση και συντήρηση της γέφυρας περιλαμβάνουν κινητές πλατφόρμες, πλατφόρμες αρνητικής κλίσης, τηλεκατευθυνόμενα υποβρύχια και εναέρια μέσα ελέγχου κ.λπ.

Εφαρμόζοντας την τεχνογνωσία της VINCI Highways στη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, διασφαλίζει τη διαρκή βελτίωση, την ασφάλεια και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους χρήστες.

Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου: 50 εκ. ευρώ για την ασφάλεια της υποδομής - ΦΩΤΟ

Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ

Η στρατηγική δομικής διαχείρισης (συμπεριλαμβανομένης της βαριάς συντήρησης) που υιοθέτησε η ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. αποσκοπεί στο να διατηρείται η γέφυρα στη βέλτιστη δυνατή δομική κατάσταση διασφαλίζοντας ταυτόχρονα υψηλό επίπεδο ασφάλειας των χρηστών σε όλη τη διάρκεια ζωής της (120 χρόνια με βάση τον σχεδιασμό).

Οι εργασίες συντήρησης, γίνονται βάσει εγχειριδίου που έχει συντάξει η παραχωρησιούχος εταιρεία, όπου λαμβάνεται υπόψη ο παράγοντας της φυσιολογικής γήρανσης της υποδομής, λόγω των λειτουργικών φορτίων στη διάρκεια του χρόνου, αλλά και άλλοι παράγοντες, όπως οι επιπτώσεις του δυσμενούς περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένων των ασυνήθιστων φορτίων σε περίπτωση έκτακτων συμβάντων, όπως οι ισχυροί σεισμοί, οι δυνατοί άνεμοι, η πρόσκρουση πλοίων κ.ά.

Για τους παραπάνω λόγους, εκτός από τις περιοδικές οπτικές επιθεωρήσεις έχει προσδιοριστεί και διενεργείται ειδική παρακολούθηση των δομικών υλικών σε τακτά διαστήματα καθώς και παρακολούθηση της συμπεριφοράς των δομικών στοιχείων σε μόνιμη βάση (ενόργανη παρακολούθηση), ώστε να είναι δυνατή, σε κάθε περίπτωση, η ανάλυση και αξιολόγηση της κατάστασης της γέφυρας.

Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου: 50 εκ. ευρώ για την ασφάλεια της υποδομής - ΦΩΤΟ

ΠΑΝΩ ΑΠΟ 5.700 ΕΛΕΓΧΟΙ

Το μέγιστο επίπεδο ασφάλειας της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου επιτυγχάνεται χάρη στη χρήση των τελευταίων επιτευγμάτων στον τομέα της διαχείρισης γεφυρών, που την κατατάσσει στις πιο καινοτόμες γέφυρες ακόμα και σε αυτόν τον τομέα, πέρα των άλλων σχεδιαστικών και κατασκευαστικών καινοτομιών της. Αξίζει να σημειωθεί ότι περισσότερα από 5.700 δομικά στοιχεία ελέγχονται και επιθεωρούνται συνεχώς από το εξειδικευμένο προσωπικό της τεχνικής διεύθυνσης, αλλά και από εναερίτες, δύτες, καθώς και ειδικά μηχανήματα. Οπως τονίζουν στελέχη της εταιρείας, μία εξαιρετικά καινοτόμος κατασκευή, όπως η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, χρειάζεται καινοτομίες και στη συντήρησή της, για αυτό τηρούνται μια σειρά από αυστηροί έλεγχοι, σε καθημερινή βάση, με στόχο να διασφαλίζεται η ανταπόκριση στο στοίχημα της μακροζωίας και της ασφάλειάς της υποδομής.

pelop.gr


agrinio24.gr