Έφτασε η σειρά της Ιταλίας στο καλεντάρι της Formula 1, με την Μόντσα να φιλοξενεί τον 15ο γύρο και 14ο Grand Prix. Το ertsports.gr σας παραθέτει δέκα γεγονότα που πρέπει να γνωρίζετε για το φινετσάτο σιρκουί, με… μπόνους!
Το GP της Μόντσα ήταν προγραμματισμένο ως την δεύτερη επίσκεψη της F1 στην Ιταλία, με την Εμίλια Ρομάνια να προηγείται, το τριήμερο 19-21 Μαΐου. Παρ’ ολα αυτά, λόγω των φυσικών καταστροφών από τις έντονες καιρικές συνθήκες, οι οποίες προκάλεσαν πλημμύρα στο ποταμό δίπλα από την πίστα, υλικές καταστροφές στην περιοχή, αλλά στέρησαν δυστυχώς και την ζωή πολιτών, ο αγώνας αναβλήθηκε.
Επομένως, αυτή είναι η πρώτη φορά που οι ομάδες θα ξεφορτώσουν και θα στήσουν τα μονοθέσιά τους στην γείτονα χώρα και παρακάτω ακολουθούν 10+1 facts τα οποία πρέπει να γνωρίζετε για αυτό το Grand Prix.
- Το σιρκουί της Βόρειας Ιταλίας ξεκίνησε να λειτουργεί ως πίστα το 1922 και έχουν διεξαχθεί 92 αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το 1950 φιλοξένησε την Formula 1.
- Τις περισσότερες νίκες στην Μόντσα έχουν οι Μίκαελ Σουμάχερ και Λιούις Χάμιλτον, από πέντε ο κάθε ένας.
- Περισσότερες νίκες από μία ομάδα κατασκευαστών έχει πραγματοποιήσει η Ferrari, η οποία μετράει 19.
- Το μάκρος της πίστας φτάνει τα 5.794χλμ και σε 53 γύρους, όσοι είναι προγραμματισμένοι για την ολοκλήρωση του αγώνα, φτάνει τα 306.720χλμ.
- Η Scuderia Ferrari θα αγωνιστεί με special version εμφάνιση στο επερχόμενο GP, για να γιορτάσει την ιστορική νίκη που πέτυχε η ομάδα της, η WEC, στο 24ωρο Le Mans , τον περασμένο Ιούνιο. Ο σχεδιασμός του μονοθεσίου εξωτερικά, θυμίζει το όχημα της ιταλικής ομάδας στο συγκεκριμένο μηχανοκίνητο πρωτάθλημα.
6. Η πίστα της Μόντσα λειτουργούσε αρχικά ο ζωολογικό κήπο και πάρκο, πριν καν διαμορφωθεί σε πίστα.
7. Η πασίγνωστη τελευταία στροφή του ιταλικού σιρκουί, η Παραμπόλικα, μετονομάστηκε το 2021 σε “Κούρβα Αλμπορέτο”, λόγω του χαμού του Ιταλού πιλότου στην Γερμανία, κατά την διάρκεια δοκιμών με την Audi R8. Η απόφαση αυτή πάρθηκε ομόφωνα από τα μέλη της Ιταλική Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, μιλώντας για μία στροφή που φαινομενικά οι πιλότοι οδηγούν στον… τοίχο.
8. Ο ταχύτερος χρόνος της πίστας καλά κρατεί από το 2004, με το γρηγορότερο πέρασμα να “γράφει” 1.21:046, δια… χειρός Ρούμπενς Μπαρικέλο, οδηγώντας Ferrari.
9. Το βάθρο την περσινής χρονιάς απαρτιζόταν από τον Μαξ Φερστάπεν (Red Bull) στην κορυφή, στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο Σαρλ Λεκλέρ (Ferrari) και το podium ολοκλήρωσε ο Τζορτζ Ράσελ (Mercedes).
10. Ο Φερστάπεν, Ολλανδός δις παγκόσμιος πρωταθλητής, κυνηγάει την 11η φετινή του νίκη και 9η συνεχόμενη.
+1. Η τελευταία νίκη της Ferrari ήταν το 2010, με οδηγό τον Φερνάντο Αλόνσο. Ωστόσο, αυτή η κατάρα, όπως την ονόμαζαν οι Tifosi, έσπασε το 2019, με τον Σαρλ Λεκλέρ να νικάει στην παρθενική του χρονιά ως οδηγός της Scuderia Ferrari και στην δεύτερη χρονιά του στην Formula 1 γενικά.
Επιμέλεια: Γιώτα Κουφού
Πηγη