Πώς θα γλιτώσεις 500 ευρώ τον χρόνο σε καύσιμο -Το κόλπο που ελάχιστοι γνωρίζουν

    Υιοθετώντας μια απλή συνήθεια, οι οδηγοί μπορούν να μειώσουν σε θεαματικό βαθμό το ποσό που διαθέτουν για τον ανεφοδιασμό των ρεζερβουάρ των ΙΧ τους.

    Με τα 2,0 ευρώ/λίτρο συνεχίζει να φλερτάρει η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης σε πανελλήνιο επίπεδο, δίνοντας συνέχεια στον εφιάλτη των οδηγών κατά την επίσκεψή τους στα πρατήρια υγρών καυσίμων.

    Με τους οικονομικούς προϋπολογισμούς των οδηγών να εκτροχιάζονται, αυτοι εξακολουθούν να αναζητούν εναγωνίως τρόπους προκειμένου να αραιώσουν τις «συναντήσεις» τους με την αντλία.

    Πολλοί οδηγούν σε πιο ήπιους ρυθμούς, άλλοι αποφεύγουν τη χρήση του ενεργοβόρου κλιματισμού, ενώ κάποιοι αφήνουν τα ΙΧ τους παροπλισμένα, επιλέγοντας τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

    Υπάρχει, ωστόσο, και ένας ακόμη αποδοτικός τρόπος προκειμένου, σε βάθος χρόνου, να εξοικονομήσουν χρήματα. Γι’ αυτό φροντίζει η τεχνολογία, μέσω των διάφορων εφαρμογών που απεικονίζουν τις τιμές πώλησης των καυσίμων, παρέχοντας τη δυνατότητα στους οδηγούς να εντοπίσουν τα βενζινάδικα με τις χαμηλότερες τιμές και να αποφύγουν όσα χρυσώνουν τα καύσιμα.

    Ειδικότερα, τέτοιες πληροφορίες παρέχονται -μεταξύ άλλων- στο fuelprices.gr (πατήστε εδώ για να δείτε τις τιμές των πρατηρίων της Αθήνας), δηλαδή στο Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης, αλλά και στα Google Maps τα οποία έχουν τη δυνατότητα απεικόνισης στον χάρτη των πρατηρίων οποιασδήποτε περιοχής, με τις τιμές τους.

    Με βάση τα στοιχεία για τις τιμές των καυσίμων την Τρίτη 24 Οκτωβρίου, στην Αθήνα υπάρχουν βενζινάδικα που διαθέτουν την αμόλυβδη λίγο πάνω από τα 1,7 ευρώ/λίτρο, ενώ υπάρχουν και λίγα που η τιμή της 95άρας έχει σπάσει το φράγμα των 2,0 ευρώ.

    Επιλέγοντας για το γέμισμα ενός ρεζερβουάρ των 45 λίτρων το πρατήριο με τη χαμηλότερη τιμή της αμόλυβδης που ανέρχεται σε 1,717 ευρώ/λίτρο, ο ανεφοδιασμός θα κοστίσει περί τα 77 ευρώ.

    Αντιθέτως, αν εφοδιάζαμε το ΙΧ μας με βενζίνη των 2,055 ευρώ/λίτρο, τότε ο… λογαριασμός θα έφτανε 92,5 ευρώ, δηλαδή θα πληρώναμε 15,3 ευρώ περισσότερα απ’ ότι στο φθηνότερο πρατήριο.

    Εφόσον, λοιπόν, υιοθετούσαμε τη συγκεκριμένη συνήθεια, τότε σε βάθος χρόνου θα εξοικονομούσαμε ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό, που σε επίπεδο έτους θα μπορούσε να αντιστοιχεί ακόμα και σε ένα… μηνιάτικο, ειδικά αν διανύουμε πολλά χιλιόμετρα καθημερινά και ως εκ τούτου επισκεπτόμαστε συχνά τα πρατήρια.

    Τέλος, οι οδηγοί πρέπει να θυμούνται ότι όταν οι τιμές είναι σε υπερβολικό βαθμό χαμηλότερες σε σύγκριση με το μέσο όρο, τότε το εν λόγω καύσιμο ενδέχεται να συνιστά απειλή για το αυτοκίνητό μας, μιας και μπορεί να έχει υποδεέστερα χαρακτηριστικά.

    Φυσικά, a priori, το φθηνό καύσιμο δεν σημαίνει ότι είναι και κακής ποιότητας, δεδομένου ότι πολλοί πρατηριούχοι προσπαθούν να έχουν όσο το δυνατό μικρότερο κέρδος προκειμένου να αυξήσουν την πελατεία τους.