Στις 11 Σεπτεμβρίου ξεκινούν τα σχολεία.
Εκτός από το «καλάθι του μαθητή» που προβληματίζει, αλλά και το συνολικό κόστος της παιδείας, μείζον πρόβλημα θεωρούνται οι ελλείψεις εκπαιδευτικών αλλά και σχολικών υποδομών.
Επιπλέον, «πονοκέφαλος» για τους εκπαιδευτικούς που διορίζονται σε περιοχές εκτός του τόπου διαμονής τους, είναι και η εύρεση στέγης για να…βγάλουν την χρονιά.
Τα ενοίκια είναι στα ύψη, γεγονός το οποίο είναι το βασικό εμπόδιο στο να ζήσουν στην περιοχή διορισμού τους.
«Λείπουν πολλοί εκπαιδευτικοί από την αρχή του σχολικού έτους» – Προς κατάρρευση η Παιδεία
Η κ. Χαιρικάκη μίλησε για τις ελλείψεις στα σχολεία.
«Κάθε χρόνο δυστυχώς είναι μία πραγματικότητα ότι λείπουν πολλοί εκπαιδευτικοί από τις θέσεις τους. σχεδόν ποτέ τα σχολεία δεν ξεκινούν με το πλήρες πρόγραμμά τους. θα περάσει η γνωστή πρώτη και δεύτερη φάση προσλήψεων αναπληρωτών, και να φτάσει Οκτώβριος και κάποια βασικά μαθήματα να έχουν καλυφθεί. Ειδικά για τα γυμνάσια, το παιδί μπορεί να σχολάει και 12.30 ώρα και όλον τον Οκτώβριο. Το θέμα τους είναι πώς θα εξοικονομηθούν οι μισθοί των εκπαιδευτικών. Υπάρχουν μαθήματα που μπορεί να μην διδαχθούν ποτέ. Είναι και τα «δήθεν» δευτερεύοντα μαθήματα, η ζωγραφική, η μουσική, η γυμναστική που δεν διδάσκονται, και γιατί το παιδί να μην τα διδαχθεί, εφόσον είναι απαραίτητα; Πέρσι στην Ομοσπονδία είχαμε και κινητοποιήσεις για το μάθημα της Χημείας και της Βιολογίας, που ερχόταν ο εκπαιδευτικός ακόμη και Δεκέμβριο μήνα. Αυτό είναι μια τεράστια αδικία», είπε αρχικά.
«Ζητείται από παιδιά να αλλάξουν σχολείο για να μην κάνουν δεύτερο τμήμα»
Και συμπλήρωσε η κ. Χαιρικάκη: «Αυτό που θα θέλαμε να επισημάνουμε και είναι σε έξαρση είναι αυτό που έγινε με το υπουργείο κατακαλόκαιρο, η οδηγία του ΓΓ η οποία οδήγησε σε αναστολή διαχωρισμών τάξεων, με αποτέλεσμα να προσπαθούν να συγχωνεύσουν εκατοντάδες τμήματα στην Αττική με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Σε κάθε τάξη ορίζεται τουλάχιστον 25 παιδιά έως και 30. Αν υπάρχει παιδί που έχει διαπιστωμένη μαθησιακή δυσκολία, είτε αυτό χρήζει παράλληλη στήριξη είτε πρέπει να ενταχθεί σε τμήμα ένταξης τότε θα έπρεπε να είναι μειωμένος κατά 3 αυτός ο αριθμός. Τώρα θέλουν να το «τεντώσουν» αυτό, η παράλληλη στήριξη να μην θεωρείται διάγνωση και να κάνουν 28αρια τμήματα με παιδιά που χρήζουν πρόσθετης βοήθειας. Είναι δεκάδες αυτά τα τμήματα στην Αττική. Οι γονείς είναι πολύ αναστατωμένοι γιατί δεν μπορεί να γίνει μάθημα».
«Προσπαθούν εντελώς αντιπαιδαγωγικά, να στριμώξουν τα παιδιά σαν σαρδέλες. Έχουμε καταγγελία ότι σε ένα σχολείο έχει ζητηθεί από παιδιά να αλλάξουν σχολείο προκειμένου να μην πιαστεί το όριο και να μην δημιουργηθεί δεύτερο τμήμα. Για να μην πάρουν καθηγητές έχουν βάλει στο στόχαστρο τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», τόνισε.
Κωνσταντίνου: «Χρειαζόμαστε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών»
Με την σειρά του ο κ. Κωνσταντίνου αναφέρθηκε στις ελλείψεις στην παιδεία και στην εκπαίδευση.
«Τα προβλήματα είναι πολύ μεγάλα και οι ελλείψεις πολλές. Ενδεικτικά, πέρσι προσλήφθηκαν 55.000 αναπληρωτές. Τα κενά είναι πάρα πολλά. Στο τέλος έκλεισε η χρονιά με 3.000 κενά. Άρα, το πρόβλημα είναι τεράστιο. Χρειαζόμαστε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Για μία 10ετία είχαμε πάρα πολλά κενά, και πολλές συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών. Από το 2020 έως το 2024 έχουν διοριστεί μόνιμοι 40.000 εκπαιδευτικοί. Παρόλα αυτά βλέπετε ότι ο αριθμός των αναπληρωτών είναι τεράστιος. Το καλοκαίρι έγινε μια τεράστια περικοπή τμημάτων. Δεν έχουμε δει ακόμα τον αριθμό των αναπληρωτών που θα προσληφθούν και φέτος σε Α’ και Β/θμια εκπαίδευση. Πιθανότατα αύριο να ανακοινωθούν. Και από την 1η Σεπτεμβρίου να αναλάβουν την υπηρεσία τους. σε πολλά τμήματα δεν έχουν προσμετρηθεί οι μετεξεταστέοι. Να μην έχουμε πρόβλημα στα τμήματα ένταξης και παράλληλης στήριξης. Από τους 55.000 αναπληρωτές οι 25.000 αναπληρωτές πήγαν στην ειδική αγωγή. Χρειαζόμαστε την βοήθεια του κράτους, να βάλει το χέρι βαθιά στην τσέπη στην εκπαίδευση», υπογράμμισε.
Μεταξύ άλλων η κ. Χαιρικάκη μίλησε για τις υποδομές αλλά και την εύρεση στέγης για τους καθηγητές, πρόβλημα το οποίο αποτελεί πλέον μάστιγα.
Πηγή