Μετακινήσεις με αστικές συγκοινωνίες, σε μία Αθήνα που λιώνει από τον καύσωνα.

«Ούτε κλιματισμός, πάρα πολύς κόσμος, στρίμωγμα πολύ», λέει επιβάτιδα.

Ορθοστασία και πολύωρη αναμονή κάτω από τον καυτό ήλιο, συνωστισμός πριν την επιβίβαση, αλλά και κατά την διάρκεια της διαδρομής. Αρκετοί από όσους επιλέγουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για να κινηθούν αυτό το καλοκαίρι, περιγράφουν έναν εφιάλτη.

«Δύο ώρες να πάμε σπίτι μας. Εγώ έρχομαι από το Παγκράτι και προσπαθώ με 3-4 διαφορετικά μέσα να πάω Νέα Σμύρνη. Και ποια είναι η κατάσταση μέσα στα λεωφορεία; Άθλια, διαλυμένα τα λεωφορεία, τρίζουν, χάλια».

Επιβάτες που συνωστίζονται μέσα σε οχήματα, συχνά παλαιά και προβληματικά και οι οποίοι πλέον, αναγκάζονται να υφίστανται αυτές τις συνθήκες υπό καθεστώς ακραίας ζέστης. Αφού όπως καταγγέλλουν, σε πολλά λεωφορεία κλιματισμός δεν υπάρχει ή… υπολειτουργεί.

«Μεγάλα λεωφορεία όπως το 122, χωρίς aircondition, χωρίς κλιματιστικό, άλλο λεωφορείο γράφει μέσα ”λυπούμαστε δεν δουλεύει το aircondition”».

Xαλασμένα aircondition, αραιά δρομολόγια, παλιά οχήματα και ατελείωτη ταλαιπωρία για τους επιβάτες, αυτή είναι μια πραγματικότητα για τα λεωφορεία εν έτη 2024.

Με την αναμονή να είναι μεγάλη, οι επιβάτες απομακρύνονται συχνά από τις στάσεις, επιλέγοντας να περιμένουν όπου μπορούν να βρουν λίγη σκιά.

«Eιναι μεγάλη ταλαιπωρία, ζεσταινόμαστε, πεθαίνουμε και πολλές φορές μαζεύονται πάρα πολλά άτομα και γινόμαστε ”σαρδέλες”».

Κι αυτή η εικόνα, φυσικά, απέχει πολύ από το να αποτελέσει διαφήμιση για τη χώρα, που φιλοξενεί εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο.

«Πιστεύω τα λεωφορεία στην Ισλανδία έχουν λιγότερο κόσμο μέσα και επίσης είναι πιο καθαρά», είπε τουρίστρια.

Μεροκάματο στο λιοπύρι

Οι συνθήκες γίνονται ακόμη πιο ασφυκτικές, για τους εργαζόμενους, που βρίσκονται διαρκώς εκτεθειμένοι κάτω από τον καυτό ήλιο.

Όπως  λένε στην κάμερα του MEGA κάνουν μικρά διαλείμματα για να ανταπεξέλθουν στις συνθήκες του καύσωνα.

Με τον ισχυρό καύσωνα να επιμένει, υπάρχει σύσταση σε ισχύ για παύση εξωτερικής εργασίας κατά τις ώρες της μεγάλης, θερμικής επιβάρυνσης.


Πηγή