Γραμμή Α2. Συνδέει το κέντρο της Αθήνας με τη Βούλα. Χρησιμοποιείται καθημερινά από εκατοντάδες πολίτες. Μία γραμμή 55 στάσεων, που στην καλύτερη περίπτωση διανύεται σε μία ώρα
Μία διαδρομή-μαρτύριο για τόσους επιβάτες, μέσα σε λεωφορεία χωρίς χειρολαβές, με φθαρμένα πατώματα, χαλασμένα χερούλια που μοιάζουν έτοιμα να καταρρεύσουν.
Και δεν είναι μόνο το εσωτερικό, καθώς όπως καταγγέλλουν επιβάτες που χρησιμοποιούν καθημερινά τα αστικά λεωφορεία, δεν είναι πλέον ασυνήθιστο φαινόμενο να παθαίνουν βλάβη στη μέση του δρόμου και εκείνοι να αποβιβάζονται άρον-άρον.
«Έχω αλλάξει και δύο λεωφορεία να παίρνω και το επόμενο και να μας ξανακατεβάζει. Γιατί σας κατέβαζε; Γιατί χαλάνε», δήλωσε επιβάτης.
«Μου έχει τύχει και εμένα να μείνει μέσα στην μέση το λεωφορείο επειδή έχει πάθει βλάβη».
Σκουριά βρωμιά και πρόχειρες επιδιορθώσεις είναι η εικόνα που θα δει κανείς στα λεωφορεία που κινούνται στις γραμμές καθημερινά στους δρόμους της Αθήνας.
Άλλοτε τα καθίσματα έχουν ξεκολλήσει εντελώς, άλλοτε είναι σκισμένα και βρώμικα. Πρόχειρες επιδιορθώσεις, με μονωτικές ταινίες, ακόμη και σελοτέιπ.
«Όταν βρέχει μπαίνει η βροχή μέσα πλημμυρίζει όλο το όχημα. Δεν λειτουργεί πολλές φορές το κουμπί για την στάση δηλαδή πρέπει να φωνάζεις για να σταματήσει».
«Τα καθίσματα, τα τζάμια βρώμικα γενικά είναι σε άθλια κατάσταση».
Το καινούριο λεωφορείου του… 2010
Στον συνολικό στόλο των λεωφορείων που κινούνται στην Αθήνα υπάρχουν οχήματα από το 1994 ενώ το πιο καινούργιο κυκλοφορεί από το 2010.
Οδηγός του ΟΣΥ ανέφερε: «Μιλάμε για λεωφορεία τα οποία έπρεπε να είχαν αποσυρθεί εδώ και χρόνια. Κανιβαλίζουμε λεωφορεία για να πάρουμε ανταλλακτικά για να τα βάλουμε σε κάποια άλλα λεωφορεία και υπάρχει πρόβλημα χρόνια με την έλλειψη των ανταλλακτικών».
Καθημερινός «Γολγοθάς» είναι η χρήση των λεωφορείων για ανθρώπους με κινητικά προβλήματα. Όπως ο Χρήστος Μελέτης, που αλλεπάλληλες φορές έχει καταγγείλει τις απαράδεκτες συνθήκες.
«Αν δε είναι κατάλληλη η στάση εάν την κλείνει ένα αμάξι εάν το λεωφορείο δεν διαθέτει ράμπα εάν είναι χαλασμένη η ράμπα να συμπληρώσουμε εδώ ότι σύμφωνα με το site του ΟΑΣΑ το ένα τέταρτο μόνο των λεωφορείων διαθέτουν ράμπες. Πρέπει να υπάρχει θέση// να υπάρχει ηχητική ειδοποίηση για τυφλά άτομα είναι πολλά. Εάν ένα από αυτά δεν υπάρχει δεν υπάρχει μετακίνηση».
Πολύωρη αναμονή, συνωστισμός και ασυντήρητα οχήματα.
Κι αυτό που όλοι αναρωτιούνται είναι τι θα συμβεί ξανά στο επόμενο ατύχημα, από τα κακοσυντηρημένα οχήματα και το ελλιπές προσωπικό. Θα χρεωθούν ξανά όλα στο ανθρώπινο λάθος και την κακιά στιγμή;
Πηγή