Στη Νέα Τρίγλια του Δήμου Προποντίδας στη Χαλκιδική παρατηρείται ένα ανησυχητικό φαινόμενο.
Η Χαλκιδική φέτος έχει μεγάλο θέμα με τα μπάζα, τα σκουπίδια, τις άτυπες χωματερές και τους σκουπιδότοπους. Μάλιστα έγινε και εισαγγελική παρέμβαση για την κατάσταση που υπάρχει στην Ποτίδαια.
Αυτοψία MEGA
Το MEGA και ο δημοσιογράφος Θεολόγος Ηλιού έκαναν αυτοψία στο σημείο και ό,τι κατέγραψαν προκαλούν τεράστιο προβληματισμό.
Το MEGA βρέθηκε στη Νέα Τρίγλια δίπλα από ένα αντιπλημμυρικό έργο. Μέσα σε ένα πρώην ρέμα όπως δείχνουν οι αποκαλυπτικές εικόνες, ο καθένας έρχεται και πετάει ό,τι βρει, ακόμη και… ολόκληρες συσκευές, όπως πχ ένα ψυγείο.
Πρόσφατα φαίνεται πως πέταξαν και συσκευές από εξαερισμό αλλά και από air condition από την άλλη πλευρά. Μπάζα, από κατεδαφίσεις, ανακαινίσεις, κλαδιά και κάθε λογής σκουπίδια. Μερικά από πάνω έχουν και χώμα και όπως φαίνεται, είναι μια παγιωμένη κατάσταση. Συντηρείται με λίγα λόγια μία άτυπη χωματερή.
Την ευθύνη έχει ο κάθε ιδιώτης ή φορέας που έρχεται και πετάει ανεξέλεγκτα μπάζα και μετέπειτα η ευθύνη πάει πάντα στον δήμο γι’ αυτή την κατάσταση που δημιουργείται. Ο Δήμος Προποντίδας δεν έχει κανονική χωματερή.
Μάλιστα, στο σημείο υπάρχουν πεταμένες πλάκες από αμίαντο, υλικό το οποίο αποδεδειγμένα είναι πολύ επικίνδυνο για τον οργανισμό του ανθρώπου και για τον υδροφόρο ορίζοντα. Σε πολλές περιπτώσεις παρατηρείται ότι έχει γίνει ελεγχόμενη καύση αντικειμένων. Επιπλέον υπάρχουν πεταμένα και κουτιά από φυτοφάρμακα.

Στις 11 Ιουνίου έγινε μια μεγάλη σύσκεψη στη Χαλκιδική με όλους τους αντιδημάρχους γιατί και στην Ολυμπιάδα, όπου και εκεί υπάρχει μια άτυπη χωματερή.
Ο δήμαρχος Νέας Προποντίδας στο MEGA – «Πετάνε ανεξέλεγκτα, μαζεύουμε συνεχώς»
Ο δήμαρχος Νέας Προποντίδας, Μανώλης Καρράς, μίλησε στην «Κοινωνία Ώρα MEGA» για την κατάσταση.
«Συνεχώς καθαρίζονται. Αλλά δεν πρόκειται να σταματήσει αυτό το πράγμα. Έχουμε τα λεγόμενα ακαθάριστα οικόπεδα. Τα οποία βέβαια δεν υποχρεώνει η πολιτεία αυτούς που τα καθαρίζουν να τα πάνε σε συγκεκριμένα σημεία ή να λένε τι κάνουν αυτά τα προϊόντα που καθαρίζουν. Επειδή ξεκινάνε με τα χόρτα και με τα κλαδιά, πετάνε και ό,τι άλλο βρουν. Έπιπλα, ηλεκτρικά είδη και τα λοιπά. Εμείς μαζεύουμε και αποδεδειγμένα, καθημερινά μαζεύουμε φορτηγά ατελείωτα. Πέρυσι μαζέψαμε 10.000 τόνους. Το 2023 λέω, 10.000 τόνους. Το 2024 μέχρι σήμερα που μιλάμε, έχουμε μαζέψει γύρω στους 4.500 τόνους. Αλλά αντιλαμβάνεστε ότι δεν συμμαζεύεται ο κόσμος και πετάει ασύστολα δεξιά και αριστερά. Η αστυνομία έχει πάρει και αυτόφωρα. Αλλά γενικώς πετάνε ανεξέλεγκτα», είπε αρχικά.
«Τα απορριμματοφόρα πάνε στον ΧΥΤΑ Ανθεμούντα. Τα φορτηγά τα οποία φορτώνουνε όλα αυτά που βλέπετε, και μπορώ να σας δείξω αντίστοιχη περιοχή στην Ποτίδαια την οποία την καθαρίσαμε, πάνε κανονικά σε μονάδες ανακύκλωσης και αυτή τη στιγμή που μιλάμε φορτώνουμε από τα Μουδανιά κάτι αντίστοιχο. Κυρίως αυτό το πράγμα υπάρχει στις εκτός σχεδίου περιοχές. Η πρόταση που υπάρχει και την κάνουμε στον κόσμο, και αν μπείτε στο site του δήμου ή στο δικό μου να δείτε καθημερινά τον αγώνα που δίνουμε, είναι να γίνεται μία ορθή διαχείριση. Τα πράγματα είναι απλά εφόσον συνετιστούν»,
»Σε όλα τα καταστήματα που πουλάνε ηλεκτρικά είδη, γίνεται ανακύκλωση. Σε όλα. Εμείς στα τρία σημεία στον δήμο μας (Μουδανιά, Τρίγλια, Καλλικράτεια) δεχόμαστε ηλεκτρικές συσκευές για ανακύκλωση. Δεν πάει κανένας να κάνει ανακύκλωση την ηλεκτρική του συσκευή. Την πετάει εκεί απ’ έξω. Και το κόστος είναι δυσβάσταχτο. Πέρυσι πληρώσαμε 700.000 ευρώ, φέτος θα φτάσουμε το 1,5 εκατομμύριο. Όμως να πω το εξής: Από μία καμπάνια που κάνουμε μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης… τουλάχιστον στα σημεία τα οποία έχουμε καθαρίσει αυτή τη φορά, μέχρι στιγμής, δεν έχουν πετάξει. Μπορεί να έχουμε και 15 ανεξέλεγκτες χωματερές», συνέχισε ο κ. Καρράς.
Πηγή
















