Το τραγικό αυτό περιστατικό αναδεικνύει μια πολύπλοκη πτυχή της οδικής ασφάλειας, όπου συνδυάζονται οι κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και οι πρακτικές συνθήκες στους δρόμους.

Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, το ασθενοφόρο που βρισκόταν σε αποστολή έκτακτης ανάγκης (με ενεργοποιημένα τη σειρήνα και τους φάρους) είχε προτεραιότητα, ακόμη και αν παραβίασε τον κόκκινο σηματοδότη.

Η παράκαμψη των οδικών κανόνων από οχήματα προτεραιότητας επιτρέπεται σε περιπτώσεις επείγουσας ανάγκης (άρθρο 37, παρ. 3). Ωστόσο, η προτεραιότητα αυτή δεν είναι απόλυτη. Ο ΚΟΚ (άρθρο 37, παρ. 3) αναφέρει ότι ακόμη και τα οχήματα προτεραιότητας, όπως τα ασθενοφόρα, πρέπει να διασφαλίζουν ότι η πορεία τους είναι ασφαλής και ότι δεν θέτουν σε κίνδυνο άλλους χρήστες του δρόμου.

Το γεγονός ότι το ασθενοφόρο έστριψε με κόκκινο σε διασταύρωση, ενώ είχε ενεργοποιημένα τα προειδοποιητικά του σήματα, σημαίνει ότι η κίνηση ήταν νόμιμη βάσει του ΚΟΚ, αλλά έπρεπε να γίνει με απόλυτη προσοχή. Αυτό περιλαμβάνει τη μείωση της ταχύτητας και την εκτίμηση ότι τα άλλα οχήματα έχουν προλάβει να αντιληφθούν την παρουσία του και να σταματήσουν.

Η μοτοσικλέτα, από την άλλη πλευρά, πιθανότατα κινούνταν με πράσινο φανάρι (αφού το ασθενοφόρο πέρασε με κόκκινο), το οποίο κανονικά της έδινε προτεραιότητα. Ωστόσο, οι οδηγοί υποχρεούνται επίσης να παραχωρούν προτεραιότητα σε οχήματα έκτακτης ανάγκης με ενεργοποιημένες σειρήνες, ανεξάρτητα από την κατάσταση του σηματοδότη.

Η αιτία του δυστυχήματος θα εξεταστεί από τις αρχές, ώστε να διαπιστωθεί αν το ασθενοφόρο ακολούθησε όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες για την ασφαλή διέλευση της διασταύρωσης ή αν ο άτυχος αναβάτης της μηχανής δεν αντιλήφθηκε εγκαίρως την κίνηση του ασθενοφόρου. Παράλληλα, πρέπει να διερευνηθεί εάν άλλοι παράγοντες, όπως η ταχύτητα ή οι συνθήκες ορατότητας, συνέβαλαν στη σύγκρουση.

Πηγη: newsauto.gr


agrinio24.gr/