Επί εννέα χρόνια έκλεβαν ρεύμα για λογαριασμό ιδιωτών και επιχειρήσεων, δρώντας σε 14 περιοχές της χώρας. Δεν περιορίζονταν στις… κλασικές μεθόδους, αλλά χρησιμοποιούσαν μία πρωτοφανή πατέντα παγκοσμίως.

Ένα εξελιγμένο παράνομο λογισμικό με το οποίο κατάφερναν να ξεγελούν το πληροφοριακό σύστημα τηλεμέτρησης του ΔΕΔΔΗΕ.

Στην κεφαλή του κυκλώματος, τρία άτομα που βρίσκονται ανάμεσα στους πέντε συλληφθέντες. Ο 52χρονος αρχηγός, που συντόνιζε τη δράση και καθόριζε το ύψος της αμοιβής για κάθε περίπτωση. Ο 40χρονος ενδιάμεσος, που μετέφερε τις εντολές του αρχηγού και ο 43χρονος «ταμίας», που εισέπραττε τα χρήματα από τους πελάτες του κυκλώματος.

Τα μέλη της σπείρας των ρευματοκλοπών φόρτωναν το παράνομο λογισμικό στους ψηφιακούς μετρητές ηλεκτρικού ρεύματος των πελατών τους. Με αυτόν τον τρόπο αποκτούσαν πρόσβαση στο πληροφοριακό σύστημα του ΔΕΔΔΗΕ στο οποίο έστελναν πλαστές μετρήσεις μειωμένης κατανάλωσης.

«Δεν έχει διαπιστωθεί να ήταν πιστοποιημένοι ηλεκτρολόγοι ή ειδικοί, φαίνεται όμως πως είχαν γνώσεις για να μπορούν να παρεμβαίνουν στους μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας με αποτέλεσμα να κερδίσουν οι ιδιοκτήτες των οικιών και των επιχειρήσεων», είπε η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛΑΣ, Κωνσταντία Δημογλίδου.

Έκλεβαν ρεύμα για επιχειρηματίες

Το κύκλωμα έκλεβε ρεύμα για λογαριασμό 103 ιδιωτών και επιχειρηματιών, δύο από τους οποίους έχουν ήδη συλληφθεί. Ανάμεσά τους είναι βιομηχανίες συσκευασίας τροφίμων, πρατήρια υγρών καυσίμων και επιχειρήσεις εστίασης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην υπόθεση εμπλέκονται ο ιδιοκτήτης δημοφιλούς εστιατορίου στα νότια προάστια της Αττικής, καθώς και ιδιοκτήτες καταστημάτων γνωστής αλυσίδας fast food.

Η δράση του κυκλώματος προκάλεσε στον ΔΕΔΔΗΕ ζημία ύψους 9.163.354 ευρώ, ενώ οι ίδιοι αποκόμισαν παράνομο όφελος πάνω από 370.000 ευρώ.

Εκτός από την εκτεταμένη ρευματοκλοπή το κύκλωμα δρούσε και για λογαριασμό δύο φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων, στέλνοντας στον ΔΕΔΔΗΕ πλαστά στοιχεία αύξησης της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας.


Πηγή