Ο πρώτος γύρος των συνομιλιών Ηνωμένων Πολιτειών – Ιράν κατέληξε σε έναν οδικό χάρτη 60 ημερών προς μία τελική ειρηνευτική συμφωνία.
Η συμφωνία & ο οδικός «χάρτης»
Αυτός, περιλαμβάνει και τη δημιουργία δύο νέων μηχανισμών εποπτείας.
«Η Σύνοδος Κορυφής της Λουκέρνης διεξήχθη σε θετική και εποικοδομητική ατμόσφαιρα. Έχει σημειωθεί ενθαρρυντική πρόοδος, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας ενός μηχανισμού για περαιτέρω τεχνικές συνομιλίες», αναφέρεται στο κοινό ανακοινωθέν.
Την σκυτάλη πλέον παίρνουν οι τεχνικές ομάδες των δύο πλευρών, οι οποίες θα συνεχίσουν τις επαφές καθόλη τη διάρκεια της εβδομάδας στην Ελβετία και θα συζητήσουν για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν και τις οικονομικές κυρώσεις κατά της Τεχεράνης.
Οι συνομιλίες εξελίχθηκαν σε θρίλερ όταν ο Ντόναλντ Τραμπ αποφάσισε να παρέμβει από τη Ουάσινγκτον με μία ανάρτηση.
«Το Ιράν πρέπει να σταματήσει αμέσως τους ακριβοπληρωμένους ΠΛΗΡΕΞΟΥΣΙΟΥΣ του στον Λίβανο από το να προκαλούν προβλήματα. Αν δεν το κάνουν, θα χτυπήσουμε το Ιράν ξανά πολύ σκληρά. Όπως κάναμε την περασμένη εβδομάδα, αλλά ακόμη πιο σκληρά!!!».
Όπως μεταδίδουν διεθνή ΜΜΕ, οι Ιρανοί διαπραγματευτές ενημερώθηκαν για την ανάρτηση του Τραμπ και εξοργισμένοι έφυγαν από την αίθουσα, ακυρώνοντας ακόμα και την προγραμματισμένη οικογενειακή φωτογραφία των αντιπροσωπειών.
Τότε, ακολούθησε άλλη μία οργισμένη παρέμβαση του Αμερικανού προέδρου.
Παρά την προσπάθεια του Αμερικανού αντιπροέδρου, Τζει ντι Βανς να δράσει «πυροσβεστικά», ο πρόεδρος του ιρανικού κοινοβουλίου και ο Ιρανός υπουργός Εξωτερικών δεν επέστρεψαν στην αίθουσα αλλά συμφώνησαν να μην εγκαταλείψουν την Ελβετία για να συνεχιστούν οι συνομιλίες έμμεσα.
Παρά το διπλωματικό θρίλερ, οι τεχνικές ομάδες πιάνουν αμέσως δουλειά, με την Ουάσινγκτον και την Τεχεράνη να μπαίνουν σε μία κρίσιμη περίοδο 60 ημερών που θα κρίνει αν η Μέση Ανατολή θα οδηγηθεί σε μία μόνιμη ειρήνη ή σε μία νέα, ανεξέλεγκτη ανάφλεξη.
Πηγή
















