Η στιγμή που το μοιραίο λεωφορείο πέφτει από οδογέφυρα στη Βενετία καταγράφεται από κάμερες ασφαλείας.

Δεν είναι ευδιάκριτο τι έχει συμβεί όμως, το λεωφορείο φαίνεται να γέρνει και αργά να πέφτει από την γέφυρα, παίρνοντας μαζί του 21 ανθρώπους.

Ο αυτοκινητόδρομος φαίνεται να έχει κίνηση και τα οχήματα να είναι σταματημένα.  Στην κάμερα αρχίζει και φαίνεται το μοιραίο λεωφορείο, το οποίο κινείται με χαμηλή ταχύτητα.

Ενώ κινείται φαίνεται να ανάβουν τα φώτα των φρένων όμως, συνεχίζει την πορεία του, όπως και τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που ήταν σταματημένα.

Αλλά σταματούν και πάλι. Και μετά από 2 δευτερόλεπτα το λεωφορείο φαίνεται να γέρνει και τελικά να πέφτει από ύψος 15 μέτρων.

Ανείπωτη τραγωδία

Αυτόπτης μάρτυρας καταγράφει τη στιγμή που ένας πατέρας βγάζει την κόρη του από το παράθυρο του λεωφορείου.

«Θεέ μου! Τραγωδία… Δείτε τι γίνεται», ακούγονται να λένε οι αυτόπτες μάρτυρες.

Άλλοι περαστικοί προσπάθησαν να απεγκλωβίσουν τους επιβάτες.

«Μα πού είναι οι πυροσβέστες; Έχει περάσει μία ώρα από τότε που τους καλέσαμε. Κοίτα μέσα που πεθαίνουν 50 άτομα».

Το αμάξωμα του λεωφορείου είναι πια μια άμορφη μάζα. Με δυσκολία οι διασώστες μπορούν να διακρίνουν τους επιβάτες του λεωφορείου.

«Η ανάσυρση των ανθρώπων ήταν περίπλοκη. Αυτό που δυσκόλεψε ακόμα περισσότερο τα πράγματα ήταν το γεγονός ότι οι μπαταρίες του λεωφορείου πήραν φωτιά κατά την πρόσκρουση», δήλωσε ο αρχηγός της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Βενετίας.

21 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, μεταξύ αυτών 2 παιδιά και 1 νεογέννητο. 20 ακόμα τραυματίστηκαν 5 από αυτούς είναι σε σοβαρή κατάσταση.

Τραγική η ιστορία των δύο μικρών παιδιών που οι γονείς τους έχασαν τη ζωή τους.

«Εδώ βρίσκονται 19 σοροί, δύο άνθρωποι πέθαναν στο νοσοκομείο. Μέχρι στιγμής βρέθηκαν τέσσερα νεκρά παιδιά», δήλωσε ο δήμαρχος της Βενετίας.

Η τραγωδία σημειώθηκε την Τρίτη, λίγο πριν τις 8 το βράδυ τοπική ώρα, στην υπερυψωμένη διάβαση του δρόμου που οδηγεί από το Μέστρε στη Μαργκέρα και συνδέει τον αυτοκινητόδρομο Α4. Το λεωφορείο έσπασε το προστατευτικό κιγκλίδωμα και έπεσε από ύψος 15 μέτρων.

Τα μοιραία δευτερόλεπτα

Το τι ακριβώς συνέβη παραμένει άγνωστο ωστόσο σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής της εταιρείας που δημοσιεύει η La Repubblica, το λεωφορείο κινούνταν με μόλις 50 χιλιόμετρα λίγο πριν την μοιραία πτώση.

«Το λεωφορείο κινείται με λιγότερο από 50 km/h, βλέπουμε τα φώτα φρένων να ανάβουν. Τότε όμως βλέπεις ότι το όχημα να  ‘γέρνει’ στο προστατευτικό κιγκλίδωμα, να αναποδογυρίζει και να πέφτει κάτω», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας λεωφορείων.

Ο άνθρωπος που βρισκόταν πίσω από το τιμόνι του μοιραίου λεωφορείου ήταν ο Αλμπέρτο Ριτσότο, ένας 40χρονος από το Tρεβίζο.

«Το όχημα ήταν καινούργιο και ο οδηγός καλός επαγγελματίας. Ο Ριτσότο είχε αναλάβει υπηρεσία το απόγευμα λίγο πριν τη συντριβή», πρόσθεσε ο Διευθύνων Σύμβουλος.

Το λεωφορείο ανήκει στο στόλο των 20 ηλεκτρικών λεωφορείων που είχαν παρουσιαστεί μόλις το 2020, όπως αποκαλύπτουν τα ιταλικά μέσα, και πρόκειται για ένα από τα πιο σύγχρονα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία. Το όχημα κινούνταν με πολύ μικρή ταχύτητα(50χλμ) ενώ υπήρχαν προστατευτικές μπάρες στη γέφυρα, και που δεν μπόρεσε να αποτρέψει το δυστύχημα.

Στο μοιραίο λεωφορείο σύμφωνα με τα διαβατήρια που έχουν περιέλθει στην κατοχή των ιταλικών Aρχών, επέβαιναν Ουκρανοί, Γερμανοί, Κροάτες και Γάλλοι τουρίστες.

Η χώρα κήρυξε τριήμερο πένθος.

Έμπειρος ο οδηγός του λεωφορείου

Ο 40χρονος οδηγός του λεωφορείου είχε επτά χρόνια προϋπηρεσία.

Τα σενάρια που εξετάζουν οι Αρχές για τo δυστύχημα είναι τα εξής:

– Eμπλοκή άλλου οχήματος

– Αποκοιμήθηκε ο οδηγός

– Ένιωσε ξαφνική αδιαθεσία


Πηγή