Επί έξι ολόκληρους μήνες έσκαβαν λανθασμένα. Άνοιγαν μία σήραγγα 160 μέτρων με λάθος τρόπο στα έργα της Γραμμής 4 του Μετρό κάτω από τη λεωφόρο Κατεχάκη. Εκεί, όπου το πρωί πήγε για αυτοψία η νέα ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών.

Παραδέχθηκε χθες το λάθος ο υφυπουργός Υποδμών – «Δεν υπάρχει αδέσποτη σήραγγα», λέει σήμερα

«Δεν υπάρχει αδέσποτη σήραγγα. Η σήραγγα αυτή προβλέπεται από τη μελέτη υπήρξαν διαφορές με τον ανάδοχο σε ό,τι αφορά τη μέθοδο κατασκευής. Πρακτικά δεν προέκυψε κανένα πρόβλημα. Δεν υπάρχει μετακίνηση στο επίπεδο της οδού ή στα παρακείμενα κτίρια», δήλωσε ο Νίκος Ταχιάος, υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Κι όμως ο ίδιος άνθρωπος, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, παραδέχθηκε χθες στη Βουλή ότι πρόκειται για λάθος.

«Όντως διανοίχθηκε μία ημικυκλική σήραγγα σε ένα μήκος 160 μέτρων. Όταν αυτό περιέπεσε στην αντίληψη της διευθύνουσας υπηρεσίας εκείνο το οποίο έγινε είναι ότι αμέσως εδόθη εντολή να επανέλθουν στην προηγούμενη μελέτη».

«Για πάνω από έξι μήνες εν γνώσει της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. η κοινοπραξία προχώρησε στην εκσκαφή 150 μέτρα κατά παράβαση της μελέτης την ίδια ώρα που καθημερινά δύο βάρδιες εργαζομένων κατεβαίνουν στη σήραγγα και εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής  βρίσκονται οδικές αρτηρίες νοσοκομεία και κρατικές υποδομές», δήλωσε ο Χρήστος Κατσώνης, βουλευτής του ΚΚΕ.

Χρειάστηκε δηλαδή να περάσουν έξι ολόκληροι μήνες και η ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Χρήστου Κατσώτη, για να παρέμβει το υπουργείο. Κι ενώ χθες ο κ. Ταχιάος έκανε λόγο για λάθος, σήμερα διευκρίνισε ότι πρόκειται για αλλαγή μεθοδολογίας. Διατάχθηκε μάλιστα και ΕΔΕ.

«Ελέγχθηκε ο ανάδοχος, θα ελεγχθούν και οι υπάλληλοι οι οποίοι ολιγώρησαν. Για αυτό θα υπάρξουν και συνέπειες. Θα γίνει και ΕΔΕ στην εταιρία».

«Το λάθος δεν αφορά ούτε τη θέση ούτε τα μπετά ή κάτι τέτοιο έτσι όπως φαντάζεται ο κόσμος, το λάθος αφορά την αλληλουχία εκσκαφής των φάσεων αλλά εμείς με το που βρήκαμε, το σταματήσαμε», δήλωσε ο Νίκος Κουρέτας, Διευθύνων σύμβουλος Ελληνικό Μετρό Α.Ε.

Το μεσημέρι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Δήμας επισκέφθηκε μαζί με τον αρμόδιο υφυπουργό το σημείο από όπου ξεκίνησε το έργο. Πρόκειται για μία σήραγγα 160 μέτρων δίπλα στο 251 Νοσοκομείο της Αεροπορίας.

«Δεν υπάρχει λάθος στη χάραξή, δεν υπάρχει θέμα ασφάλειας. Μπορεί να υπάρχουν κάποια ζητήματα με τη μεθοδολογία μέχρι εκεί πέρα είναι νομίζω ότι δόθηκε παραπάνω δημοσιότητα από ότι έπρεπε», δήλωσε ο Χρίστος Δήμας, υπουργός Μεταφορών.

«Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για την ασφάλεια και για καθιζήσεις»

Ερωτήματα επίσης προκαλεί εάν η διάνοιξη της σήραγγας με λάθος μεθοδολογία μπορεί να δημιουργήσει μικροκαθιζήσεις στην Κατεχάκη.

Η κατασκευάστρια κοινοπραξία πάντως ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχει θέμα ασφάλειας.

«Εφαρμόζουμε τη μεθοδολογία κατά τη συνήθη πρακτική δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας για την ασφάλεια οι όποιες καθιζήσεις έχουν παρατηρηθεί είναι κάτω από το μισό του μέγιστου επιτρεπόμενου ορίου», ανέφερε ο Νίκος Μιτζάλης, στέλεχος ΑΒΑΞ.

Η επίμαχη σήραγγα θα χρησιμοποιηθεί ως αμαξοστάσιο ή χώρος συντήρησης των συρμών της Γραμμής 4.


Πηγή