Κατά την διάρκεια του απόπλου από το λιμάνι μπλέχτηκαν οι άγκυρες δύο επιβατικών που αναχωρούσαν για τις Κυκλάδες. Στο πλοίο βρίσκονται εγκλωβισμένοι για τουλάχιστον 13 ώρες περίπου 731 επιβάτες.
Λόγω των σφοδρών ανέμων που ακόμα πνέουν στην περιοχή της Ραφήνας, ήταν αδύνατον να μεταφερθούν οι επιβάτες με τις
Σύμφωνα με πληροφορίες, μπλέχτηκαν οι άγκυρες του Fast Ferry Άνδρος με το πλοίο της ίδιας εταιρείας Αικατερίνη Π, και το οποίο βρισκόταν εκεί., και ήταν στη διαδικασία επιβίβασης. Λόγω των θυελλωδών ανέμων μπλέχτηκαν οι άγκυρες.
Μάλιστα έγινε επακούμβηση των δύο πλοίων. Προκλήθηκε ρήγμα στο ένα πλοίο και κρίθηκε αναγκαία η μη μετακίνηση του πλοίου.
Στο πλοίο «Αικατερίνη Π» τελικά κόπηκαν οι άγκυρές του και με ρυμουλκά έφτασε στο λιμάνι του Λαυρίου.
Ο κ. Νίκος Σπανός, Ναύαρχος του Λιμενικού Σώματος, μίλησε στο MEGA γι΄αυτό το περιστατικό.
«Το λιμάνι της Ραφήνας είναι πάρα πολύ δύσκολο και οι βορειοανατολικοί άνεμοι είναι επικίνδυνοι για τους χειρισμούς των πλοίων κι των καπετάνιων, και αυτό έχει αναφερθεί κατ’ επανάληψη και από τους ίδιους τους καπετάνιους. Όντως χθες ήταν τρία πλοία στη σειρά για αναχώρηση. Το Super Ferry Άνδρος (Αικατερίνη Π.) και το Fast Ferry Άνδρος. Και τα δύο πλοία ήταν κατά τη διάρκεια της φόρτωσης άρα είχε και επιβάτες και αυτοκίνητα μέσα», είπε αρχικά.
«Το πρώτο πλοίο, το Άνδρος, ολοκλήρωσε τις διαδικασίες απόπλου με σκοπό να πάει στον προορισμό του και στη συνέχεια θα ακολουθούσαν και τα άλλα δύο. Τα άλλα δύο ήταν ακόμα στη διαδικασία της φόρτωσης. Κατά τη διάρκεια αυτή και λόγω των σφοδρών ανέμων έτυχε η δεξιά προπέλα του Άνδρος να πιάσει την αριστερή αλυσίδα – καδένα – του Αικατερίνη Π. Αυτό σημαίνει ότι το ένα πλοίο παρασύρει και το άλλο με σκοπό να παρασύρονται μαζί», συμπλήρωσε ο κ. Σπανός.
Και πρόσθεσε: «Αυτό πήγε να δημιουργήσει πρόβλημα στο 3ο πλοίο. Οφείλω να αναγνωρίσω την άμεση κινητοποίηση και των Αρχών και των πλοιάρχων των πλοίων. Αμέσως ενεργοποιήθηκε το σχέδιο έκτακτης ανάγκης του Λιμανιού, και των φορέων διαχείρισης. Δεν μπορούσαν να φύγουν οι επιβάτες γιατί αν γινόταν αυτό θα είχαμε ατυχήματα εκείνη την ώρα. Έπρεπε να κλείσει ο καταπέλτης όλων των πλοίων. Ταυτόχρονα με όλα αυτά, σπάνε οι κάβοι των άλλων δύο διπλανών πλοίων, το οποίο είναι πολύ σοβαρό. Το 3ο πλοίο κατάφερε να φύγει άμεσα, τα άλλα δύο είχαν μπλεχτεί»
Γιατί πήρε 19 ώρες να γίνει αυτή η διαδικασία;
Σύμφωνα με τον κ. Σπανό, «λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών. Εκεί που πήγαν τα ρυμουλκά ήθελε καταδυτικά συνεργεία που πήγαν άμεσα, με εξειδικευμένες κινήσεις για να κόψουν τις καδένες. Αν δεν κόβονταν οι καδένες δεν υπήρχε περίπτωση να αποδεσμευθούν τα πλοία. Ήταν πολύ ασφαλείς οι επιβάτες, ο κίνδυνος θα ήταν να άνοιγε ο καταπέλτης και να σπεύσουν άλλα σκάφη για να γίνει αποβίβαση».
Πηγή