«Έχουμε μία έκτακτη είδηση, σήμερα το πρωί. Υπάρχει μαζική διακοπή λειτουργίας, παγκοσμίως, στα υπολογιστικά συστήματα. Όταν λέμε διακοπή συστημάτων, εννοούμε, βασικά, σε όλα ή στα περισσότερα», μετέδωσε το CNN.

Σε αεροδρόμια, σε τράπεζες, σε σούπερ μάρκετ, σε επιχειρήσεις, σε χιλιάδες υπολογιστές σε Αμερική, Ευρώπη και Ασία, οι οθόνες ξαφνικά έγιναν μπλε στα λειτουργικά συστήματα της Microsoft. Το πρωτοφανές ψηφιακό μπλακάουτ χτύπησε μαζικά, ρίχνοντας το σήμα ακόμη και σε τηλεοπτικούς κολοσσούς.

«Είναι πιθανότατα η μεγαλύτερη διακοπή λειτουργίας υπολογιστών, που έχουμε δει», επισημαίνει το δίκτυο «9NEWS».

Κομφούζιο στα αεροδρόμια – Ακυρώθηκαν χιλιάδες πτήσεις

Σε αεροδρόμια, στις Ηνωμένες Πολιτείες, εκατοντάδες πτήσεις ακυρώθηκαν, οι ουρές επιβατών είναι τεράστιες. Ο εκνευρισμός διάχυτος με τους επιβάτες ξεσπούν:

«Είμαι πολύ εκνευρισμένη! Είμαστε οκτώ άτομα μαζί. Οκτώ! Πληρώσαμε 456 δολάρια ανά εισιτήριο και μου δίνουν 100 δολάρια ως αποζημίωση! Μόνο αυτό. Την πατήσαμε!».

Παρόμοιες εικόνες χάους και στα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ευρώπης, σε Γαλλία, Ισπανία, Ολλανδία και αλλού. Εκτιμάται πως τουλάχιστον 1.500 πτήσεις συνολικά ακυρώθηκαν μέσα σε ελάχιστα λεπτά.

Πελάτες σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ στην Αυστραλία, ήταν οι πρώτοι, παγκοσμίως, που βρέθηκαν μπροστά στο τεχνολογικό «έμφραγμα».

Στην Γαλλία, τα ταμεία έκλεισαν στην Εuro – Ντίσνεϊ, με τους επισκέπτες να αντικρίζουν τις χαρακτηριστικές μπλε οθόνες στα εκδοτήρια εισιτηρίων. Αλλά και στα κεντρικά γραφεία της Επιτροπής για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, πολλοί δημοσιογράφοι αντιμετώπισαν εμπόδια.

Προβλήματα στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Προβλήματα παρουσιάστηκαν και στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», όπου πτήσεις αναβλήθηκαν ή ακυρώθηκαν.

Αν και ορισμένες εκ των αεροπορικών εταιρειών έχουν εμφανίσει προβλήματα λειτουργίας στα πληροφοριακά τους συστήματα, έχουν καταφύγει σε παραδοσιακές μεθόδους, στα γκισέ χειροκίνητα.

Μέχρι στιγμής από το πρωί έχουν ακυρωθεί 5 πτήσεις, ενώ άλλες 3 πτήσεις που ήταν να πραγματοποιηθούν έχουν ακυρωθεί κι αυτές.

Ταλαιπωρία επίσης αντιμετωπίζουν και οι επιβάτες των αφίξεων.

«Συγνώμη» ζητάει Crowdstrike

Πέρασαν αρκετές ώρες μέχρι να γίνει γνωστό πως, για το παγκόσμιο ψηφιακό μπλακάουτ ευθύνεται η εταιρεία Crowdstrike.

Η επιχείρηση που αυτοδιαφημίζεται ως παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα της κυβερνοασφάλειας, ανέλαβε την ευθύνη, με τον ιδρυτή της, Τζορτζ Κουρτζ να απολογείται.

«Λυπούμαστε βαθύτατα για το πρόβλημα που έχουμε προκαλέσει στους πελάτες, στους ταξιδιώτες, σε οποιονδήποτε επηρεάζεται. Το σύστημα έκανε μία αναβάθμιση, η οποία είχε ένα πρόβλημα στο λογισμικό. Αυτό προκάλεσε πρόβλημα στα λειτουργικά συστήματα της Microsoft», δήλωσε ο Τζορτζ Κουρτζ.

Εκπρόσωποι της Crowdstrike, αλλά και της Microsoft, λένε πως οι δύο εταιρείες λαμβάνουν μέτρα για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας ψηφιακής κατάρρευσης. Μία ιδιαίτερα σύνθετη και χρονοβόρα προσπάθεια, όπως εκτιμούν αναλυτές.

«Κατρακύλησε» η αξία της μετοχής της εταιρείας

Τα «απόνερα» της σημερινής κατάρρευσης και του χάους που επικράτησε σε παγκόσμιο επίπεδο «άγγιξαν» και την τσέπη του ανθρώπου που δημιούργησε την εταιρεία Crowdstrike, η οποία και παρέχει το λογισμικό που εμφάνισε προβλήματα. Έτσι μέσα σε μερικές ώρες η εταιρεία έχασε το 1/5 της αξίας της, δηλαδή περίπου 16 δις δολάρια.


Πηγή