Είναι τα αστικά λεωφορεία που χρησιμοποιούν καθημερινά χιλιάδες επιβάτες στο λεκανοπέδιο θέτοντας πολλές φορές σε κίνδυνο την σωματική τους ακεραιότητα.
«Λεωφορεία των ΚΤΕΛ παρατημένα στη μέση του δρόμου. Λεωφορεία που δεν έχουν μπροστά τη μάσκα. Λεωφορεία που δεν έχουν προφυλακτήρα, λεωφορεία που ανοιγοκλείνουν οι πόρτες. Γινόμαστε διεθνώς ρεζίλι… Κουδούνια που δεν λειτουργούν και πολλά άλλα», δήλωσε ο Απόστολος Ραυτόπουλος, πρόεδρος σωματείου εργαζομένων ΟΑΣΑ ΟΣΥ.
Υαλοκαθαριστήρες…«κουπί»
Μεσημέρι Τρίτης και στη λεωφόρο Βουλιαγμένης ο οδηγός αυτού του λεωφορείου εν μέσω ισχυρής βροχόπτωσης χρειάστηκε να χρησιμοποιήσει τους υαλοκαθαριστήρες. Μόνο που αυτοί άνοιγαν προς τα έξω.
Στο παρμπρίζ η ορατότητα μηδέν, ενώ αν τύχαινε να περάσει δίκυκλο από τα δεξιά του λεωφορείου, θα έπεφτε πάνω στον υαλοκαθαριστήρα.
«Ο οδηγός εντόπισε πρόβλημα στον δεξί υαλοκαθαριστήρα. Προτίμησε από το να ταλαιπωρηθεί ο κόσμος και να γίνει μούσκεμα να τον αποβιβάσει στο τέρμα και να μην τους αφήσει στη μέση. Λειτούργησε το φιλότιμο του οδηγού», σχολίασε ο Απόστολος Ραυτόπουλος, πρόεδρος σωματείου εργαζομένων ΟΑΣΑ ΟΣΥ.
Σαν να μην έφταναν οι ελλείψεις οχημάτων, τεράστιο πρόβλημα συναντάται και στα ανταλλακτικά με τους συντηρητές να αναγκάζονται να χρησιμοποιούν εξαρτήματα παλιών λεωφορείων που έχουν βγει σε απόσυρση.
«Τρομερή έλλειψη ανταλλακτικά. Οι τεχνίτες μας αναγκάζονται να παίρνουν κομμάτια από παλαιότερα λεωφορεία σε απόσυρση ώστε να εξακολουθούν να κινούνται τα υπόλοιπα», σημείωσε ο Απόστολος Ραυτόπουλος, πρόεδρος σωματείου εργαζομένων ΟΑΣΑ ΟΣΥ.
Εν κινήσει με ανοιχτές τις πόρτες
Viral έχουν γίνει στο ΤΙΚ ΤΟΚ βίντεο που δείχνουν λεωφορεία να κινούνται κανονικά παρά το γεγονός πως οι πόρτες έχουν χαλάσει και χάσκουν εν κινήσει ανοιχτές, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο τους επιβάτες.
Αυτό το βίντεο μάλιστα το τράβηξαν Αμερικανοί τουρίστες οι οποίοι από το εκπτωτικό χωριό κατευθύνονταν προς το αεροδρόμιο.
«Κάθε 5 δευτερόλεπτα ανοιγόκλειναν οι πόρτες. Αυτά δεν είναι λεωφορεία της ΟΣΥ. Είναι των ΚΤΕΛ γιατί της ΟΣΥ έχουν μηχανισμό να μην ξεκινά το λεωφορείο αν έχει ανοιχτές τις πόρτες για ασφάλεια», ο Απόστολος Ραυτόπουλος, πρόεδρος σωματείου εργαζομένων ΟΑΣΑ ΟΣΥ.
Οι πόρτες βέβαια είναι το μικρότερο πρόβλημα αν κανείς αναλογιστεί ότι κάποια λεωφορεία σε λίγο ενηλικιώνονται.
«Τα δικά μας οχήματα ο μέσος όρος ηλικίας είναι 17 έτη», υπογράμμισε μέλος ΔΣ Συνδικάτου εργαζομένου ΟΑΣΑ
Καπάκι που καλύπτει τα ηλεκτρονικά του λεωφορείου ξεκολλήθηκε και παραλίγο να έπεφτε στα κεφάλια των επιβατών. Στο Α3 που εκτελεί τη γραμμή Γλυφάδα – Αθήνα υπήρχε παρατημένη μέχρι και ξύλινη παλέτα ενώ τουλάχιστον αντιαισθητικές μπορεί να χαρακτηρίσει κανείς τις κορδέλες που διαχωρίζουν τη θέση του οδηγού από τους επιβάτες πατέντα που είχε εφαρμοστεί την περίοδο της καραντίνας αλλά –όπως βλέπουμε παραμένει στα περισσότερα λεωφορεία.
Από το 2019 είχε εξαγγελθεί πως 300 καινούργια λεωφορεία θα ενισχύσουν το συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΑ. Κάτι που στην πράξη ακόμα δεν έχει συμβεί με τους εργαζόμενους να τονίζουν πως παρά τις ελλείψεις και τα προβλήματα προσπαθούν να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό.
Πηγή