Ο Δημήτρης Τραπεζιώτης παρέστη στον αγιασμό του 9ου Δημοτικού και του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου και τόνισε: 

  • Συμπεριληπτική εκπαίδευση χωρίς προκαταλήψεις και διαχωρισμούς.
  • Η σκέψη μας στα σχολεία που δεν θα ανοίξουν

Ο υποψήφιος δήμαρχος Αγρινίου με τον συνδυασμό «ΑΓΡΙΝΙΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΟ – ΥΠΕΡΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ»  με την ευκαιρία της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς παρέστη στον αγιασμό του 9ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου και του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου. Πριν τον αγιασμό ο κ. Τραπεζιώτης είχε μια ουσιαστική συζήτηση με τον Διευθυντή του σχολείου κ. Νίκο Δεληγιάννη. Στον διάλογο που αναπτύχθηκε ο κ. Τραπεζιώτης ζήτησε να ενημερωθεί σχετικά με τη λειτουργία του σχολείου, το εκπαιδευτικό προσωπικό και τις καθημερινές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν ώστε να επιτευχθεί η  καλύτερη δυνατή και εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.  Από την πλευρά του ο κ. Τραπεζιώτης τόνισε τα εξής:

«Είμαι  χαρούμενος που βρίσκομαι σήμερα στο 1o Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου. Αποτελεί το παλαιότερο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο της περιοχής μας, με χρονολογία ίδρυσης το 1973.  Λειτουργεί με ολοήμερο πρόγραμμα, όπου   οι μαθητές σιτίζονται και η παραμονή τους στη Σχολική μονάδα  ολοκληρώνεται στις 16.00.  Γνωρίζω,  επίσης,  ότι  τα τελευταία επτά  χρόνια έχει ενσωματωθεί πρόγραμμα συνεκπαίδευσης-συμπερίληψης μαθητών του σχολείου στο πρόγραμμα του 9ου Δημοτικού Σχολείου. 

      Σύμφωνα με την ενημέρωση που έχω,  το σχολείο ξεκινά την νέα σχολική χρονιά  πλήρως  στελεχωμένο με όλους τους εκπαιδευτικούς τάξης, και εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων (Μουσικής , Πληροφορικής, Εικαστικών Θεατρικής Αγωγής, Πληροφορικής και Αγγλικών),  με  Ψυχολόγο, Κοινωνικό  Λειτουργό , Λογοθεραπευτή, Εργοθεραπευτή,  και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό.

Πρωταρχικός στόχος των ειδικών σχολείων είναι η μέγιστη δυνατή αξιοποίηση και καλλιέργεια των δυνατοτήτων των μαθητών/τριών με αναπηρία και η ανάπτυξη βασικών μαθησιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων..

Οι βασικές μαθησιακές δεξιότητες περιλαμβάνουν ανάγνωση, γραφή, μαθηματικά και καλλιέργεια προφορικού λόγου. Τέλος στο βαθμό που του επιτρέπουν οι ιδιαίτερες ανάγκες του, να κατακτήσει κοινωνικές δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης και αυτοεξυπηρέτησης, καθώς και προεπαγγελματικές δεξιότητες χρήσιμες για την αυτονομία και την κοινωνική προσαρμογή του στη μετέπειτα ζωή.

Το βασικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το σχολείο  είναι το κτιριακό. Ο χώρος στέγασης είναι ημιυπόγειος. Παρατηρείται στενότητα χώρου. Οι αίθουσες είναι μικρές και με κακό φωτισμό. 

Η σύγχρονη αντίληψη για ένα συμπεριληπτικό σχολείο, ένα σχολείο για όλα τα παιδιά προϋποθέτει σύγχρονη  κτιριακή υποδομή. Τα Ειδικά σχολεία πρέπει  να  στεγάζονται σε χώρους τυπικών σχολείων  για να επιτευχθεί η ισότιμη εκπαίδευση,  η κοινωνική προσαρμογή και να εξαλειφθούν  τα στερεότυπα και οι προκαταλήψεις. 

Επίσης είναι σημαντικό  το σχολείο να στελεχωθεί με μόνιμα διορισμένο  προσωπικό  και όχι με αναπληρωτές ορισμένου χρόνου, αφού οι ανάγκες είναι πάγιες και διαρκείς.

Ο καθαρισμός του σχολείου αποτελεί  απαραίτητη συνθήκη ομαλής λειτουργίας του και προϋποθέτει την ύπαρξη μόνιμου προσωπικού που θα γνωρίζει το χώρο και τις ανάγκες του σχολείου. 

Αγαπητοί γονείς, απευθυνόμενος σε σας με ιδιαίτερο σεβασμό και βαθιά κατανόηση των προβληματισμών και της προσπάθειάς σας να στηρίξετε τα παιδιά σας κατά το μέγιστο δυνατό  και λαμβάνοντας υπόψη το έλλειμμα του Δήμου μας σε ό,τι αφορά στην ύπαρξη Δημοτικών Δομών Πρόνοιας για τη στήριξη παιδιών με ειδικές ανάγκες, κρίνουμε απαραίτητη τη δημιουργία ΣΤΕΓΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΜΕΝΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ,  ώστε να δίνεται μια διέξοδος στους γονείς.

Θεωρώ ότι ένας νευραλγικός παράγοντας για την εύρυθμη λειτουργία της ειδικής εκπαίδευσης είναι η αύξηση του ποσού των επιχορηγήσεων του Δήμου.

Τέλος,  χαίρομαι ιδιαίτερα επειδή η παράταξη μας πρωτοστάτησε στη μη συγχώνευση του 9ου Δημοτικού σχολείου με το 19ο, με αποτέλεσμα σήμερα να απολαμβάνουμε  δύο ζωντανά περιφερειακά σχολεία.

Θα είμαστε δίπλα σας  σε κάθε προσπάθεια αναβάθμισης της παρεχόμενης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης  και στον αγώνα των γονέων για την διεκδίκηση του αυτονόητου (την άμβλυνση των ανισοτήτων στη ζωή και την εκπαίδευση)» 

Τέλος τόνισε : «Να μην παραλείψουμε να αναφερθούμε και στα σχολεία της Θεσσαλίας που έχουν πληγεί από τις πρόσφατες καταστροφικές πλημμύρες, η σκέψη μας είναι κοντά σε αυτά τα παιδιά, τις οικογένειες και τους εκπαιδευτικούς που φέτος δεν άκουσαν το σχολικό κουδούνι να χτυπά».  


Πηγή