Η σύγχυση για την μη έκδοση του Δαλαμάγκα στην Αυστραλία

«Κανείς εδώ δεν μας λέει ψέματα. Δεν γίνεται ο Γενικός Εισαγγελέας της Αυστραλίας να παραπληροφορεί. Τα ίδια που μας μετέφεραν στην Πρεσβεία, τα ίδια μας επιβεβαιώνουν και τώρα. Οι Αυστραλοί έχουν μείνει άφωνοι και πραγματικά λυπάμαι για όσα ακούγονται πλέον για τη χώρα μου. Φτάνουν στο σημείο να λένε: “Αν έχετε διαπράξει σοβαρό έγκλημα, πηγαίνετε στην Ελλάδα”. Είναι δυνατόν να ακούγονται τέτοια πράγματα;», δηλώνει ο συγγενής της οικογένειας Γιαννόπουλου, ο οποίος έχει αναλάβει την επικοινωνία με τις Αρχές εκ μέρους της οικογένειας, μετά την ενημέρωση που έλαβαν στην Αυστραλία ότι ο καταζητούμενος Τζέιμς Δαλαμάγκας δεν πρόκειται να εκδοθεί στην Ελλάδα.

Όπως αναφέρει σε δημοσιογράφο της εκπομπής, το ελληνικό υπουργείο Δικαιοσύνης είχε ζητήσει από τον Γενικό Εισαγγελέα της Αυστραλίας να αποστείλει τη δικογραφία της υπόθεσης έως τις 21 Ιουλίου.

«Αυτή ήταν η επίσημη ενημέρωση που είχαμε. Ωστόσο, τη Δευτέρα 22 Ιουνίου πληροφορηθήκαμε ότι το ελληνικό Υπουργείο Δικαιοσύνης επικοινώνησε με τον Γενικό Εισαγγελέα της Αυστραλίας και ενημέρωσε πως ο Δαλαμάγκας δεν θα εκδοθεί. Έχω ήδη ενημερώσει και την Ευρωπαία Γενική Εισαγγελέα, Λάουρα Κοβέσι. Στην Αυστραλία το θέμα προκάλεσε τεράστιες αντιδράσεις. Ήταν πρώτο θέμα σε όλα τα δελτία ειδήσεων. Είχαμε απευθυνθεί ακόμη και στον πρωθυπουργό της χώρας, Άντονι Αλμπανίζι, ζητώντας τη συνδρομή του. Μέσα σε μία ημέρα συγκεντρώθηκαν περισσότερες από 700 υπογραφές και ο αριθμός συνεχώς αυξάνεται. Τα μηνύματα που λαμβάνουμε από απλούς πολίτες, τόσο Αυστραλούς όσο και Έλληνες, είναι ιδιαίτερα επικριτικά. Πολλοί γράφουν “ντροπή στην Ελλάδα” και αυτό με πληγώνει βαθιά, γιατί είμαι και Αυστραλός και Έλληνας. Υπάρχουν ακόμη και άνθρωποι που δηλώνουν πως, μετά από αυτή την εξέλιξη, σκέφτονται αν αξίζει να επισκεφθούν την Ελλάδα για διακοπές.»

Όπως προσθέτει, ακόμη και ο Γενικός Εισαγγελέας και ο αρχηγός της Αστυνομίας της Αυστραλίας εμφανίζονται έκπληκτοι από την εξέλιξη της υπόθεσης.

«Θεωρούν αδιανόητο, εν έτει 2026, να αποστέλλονται επίσημα δικαστικά έγγραφα και στη συνέχεια να δηλώνεται ότι… έγινε λάθος. Κάτι έχει συμβεί εδώ…»

Κλείνοντας, αναφέρεται στον μάρτυρα που εντόπισε η εκπομπή και συνέβαλε καθοριστικά στον εντοπισμό και τη σύλληψη του Τζέιμς Δαλαμάγκα.

«Θέλω να σας ευχαριστήσω πραγματικά, γιατί χωρίς το “Φως στο Τούνελ” δεν θα είχε γίνει τίποτα. Είμαστε ευγνώμονες που αυτός ο άνθρωπος εμπιστεύτηκε την εκπομπή, μίλησε και αποκάλυψε πως γνώριζε τον Δαλαμάγκα εδώ και χρόνια. Του εύχομαι μέσα από την καρδιά μου κάθε καλό», καταλήγει.


Πηγή