Απόγευμα Δευτέρας στον σταθμό του Κορινού στην Πιερία. Συρμός του προαστιακού, με 58 επιβάτες, που εκτελεί το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα ακινητοποιείται λόγω βλάβης, στις 17.52 το απόγευμα.

Τρία λεπτά αργότερα, στις 17.55, η αμαξοστοιχία Intercity 57, που κατευθυνόταν προς Αθήνα, πλησίαζε στην ίδια γραμμή, αυτή της καθόδου, με τους σηματοδότες πράσινους, να υποδεικνύουν στον μηχανοδηγό ότι μπορεί να συνεχίσει την πορεία του.

Η σύγκρουση, στο νέο σοβαρό περιστατικό που αποκάλυψε ο «Ριζοσπάστης», αποτρέπεται χάρη στην επικοινωνία των μηχανοδηγών.

Εκείνος του Intercity προσεγγίζει με χαμηλή ταχύτητα, αγνοώντας το πράσινο φωτόσημο. Εάν δεν είχε μιλήσει με τον μηχανοδηγό του προαστιακού, θα έμπαινε στο σταθμό με ταχύτητα άνω των 100 χιλιομέτρων και μια νέα τραγωδία, θα ήταν αναπόφευκτη. Κι όλα αυτά, σε ένα σημείο που λειτουργεί η τηλεδιοίκηση.

«Κατά την προσέγγισή μας προς στο ενδιάμεσο φωτόσημο, με χαμηλή ταχύτητα, προς έκπληξή μας είδαμε την ένδειξη του πράσινου ενώ γνωρίζαμε από προσωπικές ενέργειες (τηλεφωνική επικοινωνία με τους μηχανοδηγούς 2591) ότι η προπορευόμενη αμαξοστοιχία ήταν σταματημένη στην στάση Κορινού με προσωρινή βλάβη», λέει στην αναφορά του ο μηχανοδηγός.

«Αυτό αποτράπηκε γιατί άκουσε πάλι ο εργαζόμενος μηχανοδηγός στη ραδιοεπικοινωνία το ότι έρχεται στην ίδια γραμμή και πήρανε τηλέφωνο ατομικά τον συνάδελφο για να του πει, ‘ρε συ είμαι εδώ πέρα με τεχνική βλάβη, κόψε’. Δηλαδή εργαζόμενοι πάλι το πήρανε χαμπάρι», είπε ο εργαζόμενος στη Hellenic Train.

Τα δύο τρένα απείχαν σχεδόν 3 χιλιόμετρα, απόσταση που με τη συνήθη ταχύτητα των συρμών καλύπτεται σε λιγότερα από 4 λεπτά.

«Στηριζόμαστε στην αναφορά που έκανε ο συγκεκριμένος μηχανοδηγός. Ούτε τη διαψεύδω, ούτε την επιβεβαιώνω μέχρι να κάνουμε όλη τη σειρά των τεχνικών ελέγχων που προβλέπονται για να δούμε τι έφταιξε, αν έφταιξε και πώς έγινε», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης.

«Έχει αποκλειστεί το ανθρώπινο λάθος»

Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, σε εξέλιξη βρίσκεται έρευνα για το αν υπήρξε κάποιο τοπικό, τεχνικό πρόβλημα σε τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση.

«Αυτόματα το μυαλό όλων πηγαίνει σε κάποιο τεχνικό πρόβλημα που δημιουργήθηκε προσωρινά, θα δούμε, θα το βγάλει το πόρισμα αυτό. Πάντως το ανθρώπινο λάθος έχει αποκλειστεί», δήλωσε ο Γ. Γ. σωματείου εργαζομένων ΟΣΕ, Νίκος Τσικαλάκης.

«Ερευνάται το γεγονός, έχουμε την αναφορά του μηχανοδηγού, ότι δε λειτούργησε η φωτοσήμανση. Δύο μέρες τώρα το συγκεκριμένο φανάρι λειτουργεί», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου.

Οι επιβάτες μιλούν για τους κινδύνους και την ταλαιπωρία, από τα συχνά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο σιδηρόδρομος.

«Τη Δευτέρα το πρωί μείναμε μέσα στα χωράφια, έσβησε το τρένο στα καλά καθούμενα, δε μας ενημέρωσαν τι έγινε, τίποτα καθόλου. Προχτές πήγαμε Θεσσαλονίκη με ανοιχτές πόρτες, δεν κλείνανε οι πόρτες».

Στην περιοχή θα γίνει προσομοίωση με τους ίδιους μηχανοδηγούς και τεχνική ομάδα, προκειμένου να διαπιστωθεί τι πραγματικά συνέβη.

Παρόμοιο περιστατικό πριν ένα χρόνο στον ίδιο σταθμό

Ωστόσο, όπως αποκαλύπτει το MEGA, δεν είναι η πρώτη φορά που στον συγκεκριμένο σταθμό συμβαίνει ένα τέτοιο περιστατικό.

Συγκεκριμένα, οι μηχανοδηγοί με έγγραφό τους αναφέρουν πως στις 16/12/2023 η αμαξοστοιχία IC 53 ακινητοποιήθηκε εντός του σταθμού Κορινού λόγω τεχνικού προβλήματος. Η αμαξοστοιχία 11595 ενημερώθηκε τηλεφωνικά από τον σταθμό Πλατέος.

Το φωτόσημο ήταν πράσινο αντί για κόκκινο και ο μηχανοδηγός στάθμευσε άμεσα την αμαξοστοιχία 11595, αναμένοντας νέα εντολή του τηλεδιοικητή.

Τα σενάρια που εξετάζει ο ΟΣΕ, σχετικά με το πρόβλημα που προέκυψε στο νέο περιστατικό, είναι τα εξής:

-Τεχνικό πρόβλημα στο φωτόσημο, που είχε «κολλήσει» στο πράσινο

-Μηχανοδηγός Προαστιακού έκανε όπισθεν για να διορθώσει τη βλάβη του


Πηγή