Στα 5,33 ευρώ ανά κιλό καθορίστηκε η αποζημίωση για την αλίευση λαγοκέφαλων από επαγγελματίες αλιείς, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

«Ο λαγοκέφαλος ήρθε για να μείνει»

«Έχει δημιουργηθεί ένα θέμα το οποίο αφορά κυρίως τους ψαράδες. Ο λαγοκέφαλος είναι μεγάλο πρόβλημα για τους ψαράδες γιατί σκίζει τα δίχτυα, τα παραγάδια, τους τρώει τα ψάρια. Σε πολλές περιοχές πάνε και ψαρεύουνε και βρίσκουνε πλέον μόνο λαγοκέφαλο. Γι’ αυτόν τον λόγο ανακοινώσαμε 7 μέτρα για την στήριξη των ψαράδων, ένα εκ των οποίων είναι η επιδότηση για τον λαγοκέφαλο, η οποία θα φτάσει στα 5,33 ευρώ το κιλό καθαρά», λέει για το θέμα στο MEGA ο Σπύρος Πρωτοψάλτης, ΓΓ Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

«Είναι πιλοτική η δράση και ξεκινάμε από την Περιφέρεια Κρήτης και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, διότι εκεί μας λένε οι ιχθυολόγοι ότι έχουμε τη μεγαλύτερη συγκέντρωση πληθυσμού λαγοκέφαλου».

Σύμφωνα με τον ΓΓ:

«Επειδή είναι τοξικό το ψάρι, η διαχείρισή του πρέπει να είναι πολύ συγκεκριμένη».

«Ο λαγοκέφαλος ήρθε εδώ για να μείνει. Δεν πρόκειται να εξαφανιστεί», καταλήγει.

«Ο πληθυσμός τους έχει αυξηθεί»

Από την πλευρά τους οι ψαράδες, ζητούν άμεση εφαρμογή των μέτρων που έχουν αποφασιστεί, καθώς βλέπουν να πλήττεται το εισόδημά τους.

«Έχουμε εντοπίσει τα προηγούμενα τρία με τέσσερα χρόνια στον Κυπαρισσιακό κόλπο και στη Μάνη, δύο είδη λαγοκέφαλου», αναφέρει ο Σπύρος Φιλόπουλος, έφορος αλιείας συλλόγου αθλητικής αλιείας «Νηρέας Καλαμάτας».

«Ο πληθυσμός τους έχει αυξηθεί, εφόσον δεν έχουνε και φυσικούς θηρευτές στη θάλασσα να τα κυνηγούν. Τα επόμενα χρόνια θεωρώ ότι θα αυξηθεί».

Από την πλευρά του ο Γιάννης Ανδρουλάκης, πρόεδρος του συλλόγου αλιέων Ηρακλείου, τονίζει:

«Καλό θα είναι έστω και τώρα το Υπουργείο, που είχε χαμηλά αντανακλαστικά, να ξεκινήσει έστω και αργά να κάνει τις κινήσεις αυτές οι οποίες απαιτούνται για να περιορίσουμε τον πληθυσμό τους».


Πηγή