Την ώρα που ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναγνωρίζει ότι με όσα γνωρίζει σήμερα δεν θα διαβεβαίωνε τον ελληνικό λαό ότι η εμπορική αμαξοστοιχία δεν κουβαλούσε κανένα παράνομο φορτίο, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας δηλώνει ότι κανείς δεν μπορεί να βάλει το χέρι του στη φωτιά για τυχόν παράνομο φορτίο μέχρι να ολοκληρωθούν οι έρευνες.

«Μα ποιος μπορεί να το βάλει από την στιγμή που βλέπετε ότι υπάρχει μία προανάκριση η οποία διενεργείται. Μα αφού ο ΕΔΟΣΑΑΜ, σας λέω, ότι ακόμα δεν έχει βγάλει πόρισμα. Προσπαθούμε συνεπώς, διαρκώς να βοηθάμε την ασφάλεια των μεταφορών», είπε.

Μία ασφάλεια όμως, 23 μήνες μετά την μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στην χώρα, που δεν μπορεί να εγγυηθεί κανείς.

«Απόλυτη ασφάλεια στις μεταφορές δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο. Στην Ουαλία 21/10/24 που λειτουργούσαν τα συστήματα ETMS έγινε σύγκρουση. Στο Στρασβούργο πριν λίγες εβδομάδες έγινε σύγκρουση τραμ. Σημαίνει ότι υπάρχει και ο ανθρώπινος παράγοντας».

Στην τελευταία έκθεση του τεχνικού σύμβουλου οικογενειών θυμάτων των Τεμπών, σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων, ο θάνατος δεκάδων επιβατών προήλθε από παράνομα εύφλεκτα υγρά. Πέθαναν από έλλειψη οξυγόνου.

«Oι άνθρωποι οι οποίοι πέθαναν με όνομα και επίθετο είναι πλέον προσδιορισμένοι αυτοί που πέθαναν από τη φωτιά και είναι 27. Είναι 27 σύμφωνα με όλα τα ντοκουμέντα και στοιχεία, προκύπτει και από τις ιατροδικαστικές εκθέσεις», είπε ο τεχνικός σύμβουλος οικογενειών θυμάτων Βασίλης Κοκοτσάκης.

Σε σημερινή ανακοίνωση της Hellenic train, η εταιρεία παραθέτει όλα τα εμπορεύματα που μετέφεραν όλα τα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας, στοιχεία που έχουν κατατεθεί στη Βουλή από τις 3 Μαρτίου του 2023, μεταξύ αυτών:

-ΒΑΓΟΝΙ (1ο-3ο): προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες)
-ΒΑΓΟΝΙ (4ο-7ο): Παρασκευάσματα διατροφής
-ΒΑΓΟΝΙ (8ο -9ο): Μπύρες
-ΒΑΓΟΝΙ (10ο – 11ο): Σύρματα από σίδηρο
-ΒΑΓΟΝΙ (12ο – 13ο): Κενά εμπορευματοκιβώτια

«Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των αρχών», αναφέρει η Hellenic Train.

Πριν δύο ημέρες όμως ο υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης υποστήριζε ότι στην εμπορική αμαξοστοιχία δεν υπήρχε 13ο βαγόνι.

Και όμως το ελληνικό κοινοβούλιο, σύμφωνα με την ανακοίνωση της HELLENIC ΤRAIN γνώριζε την ύπαρξη 13 βαγονιών από τις αρχές Μαρτίου του 2023.


Πηγή