Συγκεκριμένα, το πόρισμα για τα νέα βίντεο που είδαν το φως της δημοσιότητας αναφέρει τα εξής:
-Ο εμπορικός συρμός και στα 2 βίντεο αποτελείται από 2 Η/Α, 3 Φ/Α με λαμαρίνες και 10 Φ/Α με container, όπως ακριβώς και ο συρμός της 63503 εμπορικής αμαξοστοιχίας
-Τα διακριτικά των container και η σειρά με την οποία είναι αυτά σχηματισμένα συμπίπτουν τόσο στα 2 βίντεο που αναλύθηκαν παραπάνω, όσο και με αυτά του συρμού 63503 της εμπορικής αμαξοστοιχίας που διαπιστώθηκαν από την αστυνομία κατά το άνοιγμά τους στον εμπορικό σταθμό Θεσσαλονίκης.
-Η σειρά σχηματισμού του συρμού 63503 συμπίπτει τόσο με τις φωτογραφίες από τον τόπο του δυστυχήματος και τα έγγραφα της Hellenic Train, όσο και με την ανάλυση των παραπάνω βίντεο.
-Οι τρεις πρώτες φορτάμαξες που είναι έμφορτες με λαμαρίνες, έχουν τα πλαϊνά παραπέτα (κάθετοι δοκοί) κατεβασμένα, λόγω του μεγαλύτερου πλάτους των λαμαρινών από αυτό των φορταμαξών και έχουν μόνο τα εμπρόσθια και τα οπίσθια παραπέτα ανασηκωμένα. Αντίθετα, στις υπόλοιπες 10 φορτάμαξες που είναι έμφορτες με container, τα πλαϊνά παραπέτα είναι ανασηκωμένα.
-Σε καμιά από τις φορτάμαξες τόσο αυτές που είναι έμφορτες με λαμαρίνες όσο και σε αυτές που είναι έμφορτες με container, δεν φαίνεται να είναι τοποθετημένα άλλα δοχεία ή βυτία, πέραν του επίσημου φορτίου που είναι οι λαμαρίνες και τα container.
«Γνωρίζουμε πως τέτοια πυρόσφαιρα δεν μπορεί να προκύψει από έλαια σιλικόνης»
Μιλώντας στο «Χαμογέλα και Πάλι» ο πραγματογνώμονας των οικογενειών των θυμάτων των Τεμπών Κώστας Λακαφώσης ανέφερε πως τα βίντεο ακόμα εξετάζονται και δεν έχουν ενταχθεί μέχρι στιγμής στη δικογραφία.
«Ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα αυτής της διερεύνησης είναι η πολιτική χροιά. Αν αυτό δεν ήταν πολιτικό ζήτημα θα μπορούσαμε να βρούμε την άκρη με κάποιον τρόπο», είπε αρχικά.
«Δεν υπάρχει μόνο γνήσιο και ψεύτικο, υπάρχει και το ενδιάμεσο, το πιθανό γνήσιο που δεν μπορώ να το πιστοποιήσω 100%. Δεν μας αλλάζει κάτι η γνησιότητα ή μη του βίντεο. Αυτό μπορεί να βοηθήσει την αστυνομική έρευνα».
«Πρέπει να προσέχουμε τι θα γράψουμε και πως θα σταματήσουμε, γιατί αν εμείς γράψουμε σε μία τεχνική έκθεση ότι υπάρχει ένα φορτίο σε αυτό το σημείο που είχε φορτώσει εκεί για να το πάει και να το πάρει ο άλλος, θα ρωτήσει το δικαστήριο ‘κι εσείς που το ξέρετε;’. Θα πούμε ‘ναι, είναι υπόθεση’; Με υποθέσεις δεν μπορούμε να δικάσουμε».
«Ξέρουμε ότι ένα τέτοιο μέγεθος και διάρκεια πυρόσφαιρας δεν μπορεί να προκύψει από έλαια σιλικόνης, τον κλιματισμό, την ταχύτητα που είχε το τρένο. Μας λείπει μία καύσιμη ύλη συγκεκριμένης ποσότητας. Δεν θα γράψουμε ποτέ τη λέξη λαθρεμπόριο σε έκθεση, γιατί θα μας πουν που το βρήκατε και πως το μάθατε», είπε.
Πηγή