Μια άγνωστη μέχρι σήμερα αλλά και συγκλονιστική πτυχή φέρνει στο φως το επικαιροποιημένο πόρισμα και δίνει ακόμα μια τραγική διάσταση
Ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας, πριν από την σύγκρουση φαίνεται να διέκρινε το φως της επιβατικής αμαξοστοιχίας μέσα στο τούνελ και σε μια απέλπιδα προσπάθεια να μειώσει την σφοδρότητα της μετωπικής σύγκρουσης, πάτησε απότομα φρένο με το τρένο να εκτροχιάζεται προς τα αριστερά, όπως αποδεικνύεται και από την στρέβλωση στις γραμμές ανόδου.
«Μέχρι τώρα δεν έχει γίνει τίποτα ως όφειλε, αντί να υπάρχει μια σπουδή σε ένα τόσο μεγάλο έγκλημα με 57 νεκρούς και τόσους τραυματίες», ανέφερε ο Χρήστος Κωνσταντινίδης, συγγενής θύματος.
Σοκαριστικό επίσης είναι το συμπέρασμα της έκθεσης ότι τουλάχιστον 16 θύματα κάηκαν ζωντανά εξαιτίας της φωτιάς που ξέσπασε μετά τη σύγκρουση. Σύμφωνα τα στοιχεία, η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε τουλάχιστον 12 τόνους εύφλεκτων υλικών, προκαλώντας την μεγάλη έκρηξη.
Η κακή φόρτωση λαμαρινών στην εμπορική αμαξοστοιχία, όπως προκύπτει από την μελέτη, στα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας επιβάρυναν τις συνέπειες του δυστυχήματος.
«Πήγαιναν παντού κάποιες από αυτά πιθανά να χτύπησαν και τα κουτιά που περιείχαν το εύφλεκτο υλικό, το σίγουρο είναι ότι χτύπησαν την επιβατική αμαξοστοιχία», είπε ο Βασίλης Κοκοτσάκης, τεχνικός σύμβουλος θυμάτων οικογενειών.
Πέρα από την έκθεση κατατέθηκε και υπόμνημα στην Εισαγγελία Πρωτοδικών κατά πολιτικών προσώπων και άλλων φυσικών και ηθικών αυτουργών για σφετερισμό και κατάχρηση εξουσίας, για αλλοίωση στοιχείων και πειστηρίων στον τόπο της τραγωδίας.
Πηγή