Στο πόρισμά τους, που αριθμεί 29 σελίδες, οι πραγματογνώμονες καταλήγουν, ότι το εμπορικό τρένο δεν έφερε άλλα φορτία πλην των δηλωμένων, γεγονός που αλλάζει την μέχρι σήμερα εικόνα για την ύπαρξη δεξαμενής με εύφλεκτα υλικά.

Παρόλα αυτά δεν έχει πιστοποιηθεί το εάν τα συγκείμενα βίντεο είναι γνήσια – το οποίο θα γίνει την επόμενη εβδομάδα – ωστόσο πιστοποιούν ότι αυτά ήταν που συμμετείχαν στο δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου του 2023, στο σύνολο της σύνθεσης της και κατά το χρόνο διέλευσής της, έμφορτη μόνο με όσα αναγράφονται στην επίσημη λίστα φορτίου, χωρίς να διακρίνεται οποιοδήποτε άλλο φορτίο επί των φορταμαξών.

Μιλώντας στην εκπομπή «MEGA Σαββατοκύριακο» ο πραγματογνώμονας Γιώργος Περιβολιώτης ανέφερε πως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν υπήρχε κανένα σύστημα ασφαλείας (φωτοσήμανση, τηλεδιοίκηση) το οποίο θα μπορούσε να αποτρέψει το δυστύχημα, ενώ εάν δεν επιλυθούν αυτά τα ζητήματα τότε «θα έχουμε επανάληψη τέτοιων φαινομένων».

«Έχουμε ερευνήσει την επιβατική και εμπορική αμαξοστοιχία, από τα στοιχεία που είναι διαθέσιμα. Αν προκύψουν νέα στοιχεία για το πως ήταν κατασκευασμένα, αυτό πρέπει να εξεταστεί. Από αυτά τα στοιχεία που έχουμε ερευνήσει δεν προκύπτει ότι μπορεί να γίνει αυτή η συγκεκριμένη πυρόσφαιρα», εξήγησε και συνέχισε:

«Συνεπώς, τεχνικώς αυτά τα βίντεο δεν προσφέρουν κάτι στη λύση της υπόθεσης. Δεν δίνουν εξηγήσεις για την πυρόσφαιρα, μετατοπίζουν τεχνικώς την έρευνα, γιατί η πυρόσφαιρα εξακολουθεί να υπάρχει».


Πηγή