Ξεκινάει o πρώτος εναέριος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα -Πού θα βρίσκεται

    Ξεκίνησαν οι πρόδρομες εργασίες για την κατασκευή του Flyover που θα βελτιώσει θεαματικά τις μετακινήσεις των κατοίκων και επισκεπτών της Θεσσαλονίκης.

    Εκκίνηση εργασιών για την κατασκευή του Flyover, του εναέριου αυτοκινητόδρομου στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης που μαζί με το Μετρό θα δώσουν τέλος στην κυκλοφοριακή ασφυξία στους δρόμους της συμπρωτεύουσας.

    Πρόκειται για εργασίες ερευνητικών γεωτρήσεων που ξεκίνησαν την Τετάρτη 5 Απριλίου και θα διαρκέσουν μέχρι την Κυριακή 9 Απριλίου. Οι έρευνες διεξάγονται από το ύψος του νοσοκομείου Παπαγεωργίου μέχρι και τον κόμβο της Νεάπολης προς Ασβεστοχώρι στο ρεύμα προς τα ανατολικά στην εξωτερική λωρίδα κυκλοφορίας.

    Το έργο θα έχει συνολικό μήκος 13 χλμ. και θα περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου στη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης Περιφερειακής οδού στο τμήμα της από τον A/Κ K5 (στο ύψος περίπου των νοσοκομείων Παπαγεωργίου και 424) έως την περιοχή του Α/Κ Κ10 στο ύψος των Κωνσταντινουπολίτικων.

    Η συγκεκριμένη Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρος θα έχει μήκος 9,5 χλμ., τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα – εξού και η ονομασία Flyover, καθώς στα μάτια του οδηγού που θα κινείται στον υφιστάμενο δρόμο θα φαίνεται σαν να «ίπταται» ένας ακόμα άξονας. Η λεωφόρος, επίσης, θα έχει 9 ανισόπεδους κόμβους, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.

    Όπως εκτιμάται, με τον Flyover η Θεσσαλονίκη θα έχει έναν υψηλών προδιαγραφών οδικό άξονα που θα παρέχει τη δυνατότητα στους οδηγούς να παρακάμπτουν εύκολα και με ασφάλεια τον αστικό ιστό. Επομένως, θα μειωθεί σε μεγάλο βαθμό ο όγκος των ΙΧ εντός της πόλης, άρα και η κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους της.

    Μεγάλα θα είναι τα οφέλη και για τους ταξιδιώτες, δεδομένου ότι θα μετακινούνται γρηγορότερα και ασφαλέστερα τόσο προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» όσο και στη Χαλκιδική.

    Η κατασκευαστική περίοδος του Flyover έχει υπολογιστεί σε 48 μήνες, κάτι που σημαίνει ότι είναι δυνατή η ολοκλήρωσή του μέχρι το τέλος του 2027.

    Η υπογραφή της σύμβασης με το ανάδοχο σχήμα «ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ» έγινε στις 19 Δεκεμβρίου του 2022. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 478 εκατ. ευρώ.

    Πηγή:iefimerida.gr