«Έγιναν όλα λάθος» μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών αναφέρει το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για την σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.

Δύο χρονιά μετά την τραγωδία, ο οργανισμός κάνει 17 συστάσεις προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και στο υπουργείο Μεταφορών να συνεχίσει να βελτιώσει την εφαρμογή του υφιστάμενου Σχέδιου δράσης για ένα ασφαλή σιδηρόδρομο.

Ο πατέρας θύματος των Τεμπών και δικηγόρος Αντώνης Ψαρόπουλος μίλησε στο «MEGA Σαββατοκύριακο» για το δυστύχημα στα Τέμπη και το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

«Το πόρισμα αυτό ουσιαστικά αποτελεί ακτινογραφία του δυστυχήματος των Τεμπών πριν και μετά την σύγκρουση των αμαξοστοιχιών. Το λέω αυτό γιατί σχολιάζει και αξιολογεί τον τρόπο αντίδρασης πολλών υπηρεσιών που ενεπλάκησαν αμέσως μετά την σύγκρουση. Συνεπώς αποτελεί έναν καλό μπούσουλα για τις δικαστικές αρχές εφόσον έχουν αφήσει κάποια σημεία της δικογραφίας αναπάντητα ή που χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης. Η συντριπτική πλειοψηφία όλων των τεχνικών συμβούλων συμφωνεί στο 80% και πλέον για το τι έφταιξε για την σύγκρουση των 2 αμαξοστοιχιών. Η «διχογνωμία» είναι το θέμα της πρόκλησης της έκρηξης και της φωτιάς. Σε αυτό το σημείο οι διορισμένοι πραγματογνώμονες και προφανώς και οι τεχν. σύμβουλοι της Hellenic Train που είναι και εμπλεκόμενος φορέας και έχουν κατηγορηθεί και οι δύο εκπρόσωποί του, υποστήριζαν ότι τα αιτία είναι τα έλαια σιλικόνης. Όλοι οι υπόλοιποι επιμένουν ότι πρόκειται για κάποιος άλλο υλικό το οποίο δεν μεταφερόταν νόμιμα σε καμία από τις 2 αμαξοστοιχίες. Τελικά αυτό επιβεβαιώθηκε από έναν ανεξάρτητο φορέα ο οποίος απαρτιζόταν από τεχνικούς διαφόρων ειδικοτήτων οι οποίοι επιβεβαίωσαν αυτό το σημείο που είναι σημαντικό για μας», είπε αρχικά.

Και συνέχισε ο κ. Ψαρόπουλος: «Επειδή λοιπόν αυτό το σημείο οι δικαστικές αρχές της Λάρισας δεν το είχαν διαφωτίσει, αλλά είχαν υιοθετήσει την εκδοχή των ελαίων σιλικόνης, δεν είχαν επιδείξει ότι πρέπει να διερευνηθούν και άλλες πτυχές αυτής της υπόθεσης. Ελπίζω τώρα να το πράξουν. το αν λαμβάνεται υπόψη από τις δικαστικές αρχές η παρουσία του κόσμου στο συλλαλητήριο είναι συζητήσιμο, γιατί πρέπει να εφαρμόζεται ο νόμος και το δίκαιο. Σαφώς θα πρέπει να διερευνηθούν και ποινές ευθύνες πολιτικών προσώπων. Θέλουμε να αποδοθούν ευθύνες στους εμπλεκόμενους όσο «ψηλά» και αν βρίσκονται».

Για το μήνυμα των πολιτών απέναντι στο πολιτικό σύστημα και στους θεσμούς της Δημοκρατίας ο κ. Ψαρόπουλος τόνισε: «Έχω πει πω οι θεσμοί θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν την στάση τους απέναντι στον κόσμο. Για να βγαίνει ο κόσμος και να διαμαρτύρεται, τουλάχιστον ανησυχεί ότι κάτι δεν πάει καλά. Ασκεί μία κριτική ο κόσμος. και η Εκτελεστική και η Δικαστική υπηρετούν τους πολίτες αυτής της χωράς. Όταν βλέπουν ότι οι πολίτες δεν είναι ικανοποιημένοι πρέπει να κάνουν αυτοέλεγχο και αυτοκριτική. Η σύγκρουση οφείλεται σε πάρα πολλούς τομείς. Δε περιορίζεται στην έκρηξη και την φωτιά που σκότωσε κάποιους ανθρώπους. Το πόρισμα επιβεβαιώνει την επιτροπή που έχουμε διορίσει οι συγγενείς αλλά και τον κ. Κοκοτσάκη και άλλους».

«Βεβαίως θα πρέπει να μπει στο κάδρο και ο κ. Καραμανλής στο κάδρο. Σαφέστατα μέχρι στιγμής προκύπτουν πολιτικές ευθύνες της ηγεσίας του υπ. Μεταφορών. Μέχρι στιγμής εκκρεμούν οι απολογίες δύο στελεχών διευθύνσεων του υπ. Μεταφορών και ενδεχομένως να προκύψουν και άλλες ποινικές ευθύνες στην πορεία και να ασκηθούν ποινικές διώξεις. Πιστεύω θα καταλήξουμε και κάποια στιγμή και στον πρώην υπ. Μεταφορών. Πιάνει και τον κ. Σπίρτζη αλλά υπάρχουν και άλλα ζητήματα για την παραγραφή αδικημάτων πολιτικών προσώπων», συμπλήρωσε ο κ. Ψαρόπουλος αναφορικά με τις ενδεχόμενες ευθύνες του Κώστα Καραμανλή.


Πηγή