Σε τροχιά ολοκληρωτικού πολέμου κινδυνεύουν να μπουν ξανά ΗΠΑ και Ιράν, με τις δύο πλευρές να ανταλλάσσουν πυρά στα Στενά του Ορμούζ για δεύτερο συνεχόμενο 24ωρο.
Νέα χτυπήματα
Οι αμερικανικές δυνάμεις χτυπούν και πάλι στόχους σε περιοχές κοντά στα Στενά του Ορμούζ. Πλήττουν συστήματα επικοινωνιών, θέσεις αεροπορικής άμυνας και εγκαταστάσεις αποθήκευσης μη επανδρωμένων αεροσκαφών και ναρκών.
Είναι τα αντίποινα για την ιρανική επίθεση με drone καμικάζι εναντίον δεξαμενόπλοιου υπό σημαία Παναμά, λίγες ώρες νωρίτερα.
Ο Ντόναλντ Τραμπ απειλεί:
«Αεροσκάφη των Ηνωμένων Πολιτειών μόλις έπληξαν ιρανικές τοποθεσίες αποθήκευσης πυραύλων και μη επανδρωμένων αεροσκαφών, καθώς και παράκτιες τοποθεσίες ραντάρ, επειδή παραβίασαν τη συμφωνία για κατάπαυση του πυρός, ΞΑΝΑ! Είναι πολύ πιθανό να μην βάλουν ποτέ μυαλό! Μπορεί να έρθει μία στιγμή που δεν θα είμαστε πλέον σε θέση να είμαστε λογικοί και θα αναγκαστούμε να ολοκληρώσουμε στρατιωτικά τη δουλειά που ξεκινήσαμε με μεγάλη επιτυχία».
Οι Φρουροί της Επανάστασης απάντησαν εκτοξεύοντας πυραύλους και drones εναντίον αμερικανικών στρατιωτικών εγκαταστάσεων στο Κουβέιτ και το Μπαχρέιν.
Η νέα κλιμάκωση τινάζει στον αέρα τη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός που είχαν υπογράψει Ουάσινγκτον και Τεχεράνη μόλις στις 17 Ιουνίου, ενώ προκαλεί αστάθεια και στις αγορές.
Στο μέτωπο του Λιβάνου, ο ηγέτης της Χεζμπολάχ, Ναϊμ Κασέμ, λέει πως η φιλοϊρανική οργάνωση καταδικάζει τη συμφωνία για κατάπαυση του πυρός ανάμεσα στην κυβέρνηση της Βηρυτού και το Ισραήλ, την οποία αποκαλεί «ταπείνωση».
Πηγή
















