Οι έρευνες συνεχίστηκαν καθ’όλη τη διάρκεια της νύχτας, με ένα C-130 να ρίχνει στρατιωτικές φωτοβολίδες λάμψης φωτίζοντας την περιοχή, επιτρέποντας την αναζήτηση επί 24ώρου βάσεως. Οι μέχρι στιγμής έρευνες για τον εντοπισμό του 31χρονου πιλότου, δυστυχώς δεν έφεραν αποτέλεσμα, αν και οι άνδρες του Λιμενικού «χτένισαν» κυριολεκτικά τις ακτές από το Κατάκολο έως το Γιαννιτσοχώρι.
Από την ηγεσία του ΓΕΕΘΑ τονίζεται ότι οι έρευνες θα συνεχιστούν και τις επόμενες ημέρες και για τουλάχιστον άλλες 48 ώρες όπως ορίζουν τα σχετικά πρωτόκολλα, ελπίζοντας να βρεθεί κάποιο σημάδι του Σμηναγού. Σύμφωνα με πληροφορίες του ilialive.gr δυνάμεις της Π.Υ. Πύργου και του Π.Κ. Κρεστένων ερεύνησαν σπιθαμή προς σπιθαμή για τον εντοπισμό του πιλότου ή και αντικειμένων του αεροσκάφους στην ακτή.
Αναζήτηση με ελικόπτερα, δύτες και ρομπότ
Οι ερευνητικές δυνάμεις έχουν «απλωθεί» σε όλη την ακτογραμμή για τον εντοπισμό του κυβερνήτη του Phantom. Στην περιοχή επιχειρούν δύο δύτες της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρυχίων και Θαλάσσιων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΦΕ) της 206 Πτέρυγας Αεροπορικών Υποδομών και τρεις δύτες της 31 Μοίρας Επιχειρήσεων Έρευνας και Διάσωσης.
Οι δύτες επιχειρούν σε ναυαγοσωστικό μέσο του Λιμενικού Σώματος, με την αρωγή υποβρυχίου ρομπότ που έχει τη δυνατότητα να φτάνει σε βάθος έως 100 μέτρων. Επιπλέον, πέραν του ελικοπτέρου S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, και Super Puma που επιχειρούν και τις βραδινές ώρες, από τις πρώτες πρωινές ώρες προστέθηκε στις έρευνες και ένα ελικόπτερο Agusta Bell. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες του Pelop.gr, ένα 8μελές κλιμάκιο της 6ης ΕΜΟΔΕ Πάτρας, προστέθηκε στις επίγειες δυνάμεις.
Παναγιωτόπουλος: «Όσο περνούν οι ώρες ελαττώνονται οι πιθανότητες»
Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, από το Βήμα της Βουλής και στην Επιτροπή των Εξωτερικών Υποθέσεων, αναφερόμενος στο τραγικό δυστύχημα με την πτώση του Phantom, είπε πως συνεχίζονται μεν οι έρευνες για τον κυβερνήτη αλλά όσο περνάνε οι ώρες οι πιθανότητες ελαττώνονται για να έχει επιβιώσει ο σμηναγός.
«Είχαν ένα βαρύ καθήκον να φέρουν τον εαυτό τους στα όρια των αντοχών τους. Ο θάνατος τους είναι το βαρύ, βαμμένο με αίμα, τίμημα του να είσαι ο καλύτερος εαυτός που μπορείς. Ενίοτε σε καιρό ειρήνης αυτό είναι το τίμημα», είπε ο Νίκος Παναγιωτόπουλος.
Αυτή ήταν η μοιραία άσκηση
Εν τω μεταξύ, το αεροσκάφος Phantom F-4 που έπεσε με τους δύο πιλότους στην Ανδραβίδα, έπρεπε να εκτελέσει ένα δύσκολο σενάριο άσκησης, καθώς έπρεπε να φτάσει σε απόσταση 300 ποδιών (100 μέτρα) από την επιφάνεια της θάλασσας με ταχύτητα 800 χλμ. την ώρα.
Το σενάριο της μοιραίας άσκησης που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο 29χρονος υποσμηναγός Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας και να αγνοείται ο 31χρονος κυβερνήτης Ευστάθιος Τσιτλακίδης, αποκάλυψε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ALPHA.
Ειδικότερα, το Phantom θα ακολουθούσε το σενάριο, το οποίο έλεγε πως θα έπρεπε να κατέβει από μεγάλο ύψος με ταχύτητα που ξεπερνά τα 800 χιλιόμετρα την ώρα και να προσεγγίσει τη θάλασσα σε ύψος 300 ποδιών (100 μέτρα) ενώ στη συνέχεια θα έπρεπε να πάρει κλίση 60 μοιρών για να στρίψει. Δηλαδή, οι δύο κυβερνήτες θα έπρεπε να κάνουν ένα σκληρό τακτικό ελιγμό και να τοποθετηθούν σε νέα μαχητική θέση. Μάλιστα, εκείνη τη στιγμή, η δύναμη που θα «χτυπούσε» τα σώματά τους, ξεπερνά τα 5G.
Όπως φαίνεται και στο βίντεο – ντοκουμέντο του ALPHA, από μια άσκηση τακτικών ελιγμών στην ίδια περιοχή, ο κυβερνήτης αλλάζει συνεχώς τη θέση του Phantom. Αξιοσημείωτο είναι πως ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης τηρούν σιγή ασυρμάτου, επειδή το σενάριο της άσκησης αφορά πτήση «κάτω από τη μύτη» του εχθρού ώστε να τον προσεγγίσει. «Ανά πάσα στιγμή ελλοχεύει ο κίνδυνος για ατύχημα λόγω του ύψους», είπε στο ίδιο ρεπορτάζ ο Κωνσταντίνος Ιατρίδης, αντιπτέραρχος εν αποστρατεία.
«Κλειδί» η μαρτυρία των χειριστών του δεύτερου Phantom
Αξίζει να αναφερθεί πως οι δύο χειριστές του δεύτερου Phantom που πετούσε σε πολύ κοντινή απόσταση και οι οποίοι είχαν οπτική επαφή και όπως αναφέρουν πηγές από την Πολεμική Αεροπορία, έχουν πλήρη εικόνα του δυστυχήματος και οι μαρτυρίες τους θα είναι πολύτιμες ώστε να προκύψουν τα αίτια του δυστυχήματος.
Και παρά το γεγονός ότι ακόμη είναι πολύ νωρίς για συμπεράσματα, οι πρώτες ενδείξεις συντείνουν στο ότι οι χειριστές δεν πρόλαβαν να κάνουν χρήση των εκτινασσόμενων καθισμάτων τους, ούτε όμως και να επικοινωνήσουν μέσω του ασυρμάτου.
Οι εμπειρογνώμονες αναζητούν τα αίτια της συντριβής του Phantom «ξεσκονίζοντας» τις λεπτομέρειες της άσκησης. Ευελπιστούν πως θα ανασυρθούν κρίσιμα κομμάτια του αεροσκάφους όπως οι κινητήρες, τα πτερύγια και κάποια όργανα. Σύμφωνα με το STAR τα σενάρια που εξετάζουν είναι τα εξής:
- Αιφνίδια βλάβη στα πηδάλια του αεροσκάφους
- Λάθος χειρισμός του κυβερνήτη (για παράδειγμα ακραίος ελιγμός)
- Ξαφνική αδιαθεσία του κυβερνήτη
- Σύγκρουση με πουλί
- Παραίσθηση του πιλότου (η θάλασσα ήταν «λάδι» και δημιουργεί ψευδαίσθηση ως προς το ύψος του αεροσκάφους)
Παράλληλα, σύμφωνα με όσα μετέδωσε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του STAR, ο κυβερνήτης του F-4 Phantom (Νο.1) είδε με τα μάτια του τη συντριβή του μοιραίου μαχητικού. «Στη διάρκεια μιας παρατεταμένης στροφής και ενώ πετούσαμε σε ύψος 300 ποδών περίπου, γύρισα το κεφάλι μου να δω τον No.2, αλλά δεν τον είδα. Ξανακοίταξα προς τα κάτω και είδα μια έκρηξη, μια φωτιά στη θάλασσα», δήλωσε ο πιλότος του πρώτου αεροσκάφους στους συναδέλφους του μόλις προσγειώθηκε στην αεροπορική βάση της Ανδραβίδας.
Στο σπίτι του Υποσμηναγού Τουρούτσικα ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ
Την ίδια ώρα, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (Α/ΓΕΕΘΑ) Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος και ο Αρχηγός ΓΕΑ Θεμιστοκλής Μπουρολιάς επισκέφθηκαν το απόγευμα της Τρίτης την οικογένεια του 29χρονου υποσμηναγού (Ι) Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα, ο οποίος έχασε τη ζωή του στο δυστύχημα της Ανδραβίδας.
Στο σπίτι νεκρού Υποσμηναγού το πένθος ήταν βαρύ και μάλιστα ο Στρατηγός και ο Αρχηγός ΓΕΑ ήταν ιδιαίτερα εγκάρδιοι με τον πατέρα του πιλότου, Κώστα Τουρούτσικα, τον οποίο αγκάλιασαν, όπως φαίνεται και στα πλάνα μετέδωσε η ΕΡΤ και του εξέφρασαν τα συλλυπητήρια τους.
Ράγισε καρδιές ο πατέρας του νεκρού Υποσμηναγού
Η οικογένεια του 29χρονου Υποσμηναγού ζει το δικό της δράμα. Οι γονείς και τα δύο αδέρφια του 29χρονου πιλότου, δεν μπορούν να πιστέψουν το τραγικό παιχνίδι που έπαιξε η μοίρα στην οικογένειά τους, με την μητέρα να μην επικοινωνεί με το περιβάλλον. Ο πατέρας του υποσμηναγού, είναι απαρηγόρητος, μιλώντας στο Action24, για το ήθος του γιου του, για την αγάπη για την πατρίδα και τη δουλειά του.
«Το όνειρό του ήταν μόνο η πατρίδα, δεν τον ενδιέφεραν, ούτε τα χρήματα, ούτε τίποτα. Αγαπούσε πολύ την πατρίδα. Ήταν ταμένος στο να γίνει πιλότος», είπε βουρκωμένος ο πατέρας του, Κώστας Τουρούτσικας. «Το παιδί αγαπούσε πολύ τη δουλειά του. Τελευταία ημέρα που τον είδα – είχα να τον δω πέντε μήνες – μου λέει ”όλα καλά”, του λέω ”πρόσεξε γιατί ο Ερντογάν είναι ύπουλος”. Όχι μου λέει, ”έχουμε σχέδιο να αντιμετωπίσουμε τα πάντα”. Μου είχε επαναλάβει πολλές φορές ότι δεν τον ενδιέφερε αν ζήσει ή αν πεθάνει», συνέχισε. «Η μητέρα του δεν επικοινωνεί με το περιβάλλον. Τα αδέρφια του είναι σε κατάσταση σοκ. Ήταν πολύ αγαπημένα», είπε.
Συγκλονιστική είναι η στιγμή που ο τραγικός πατέρας λυγίζει: «Δεν έχω παράπονο από την Π.Α (…) το μόνο παράπονο είναι γιατί δεν οδηγούσε ο γιος μου (…) Γιατί σε μένα…», είπε ο πατέρας και ξέσπασε σε κλάματα.
Όταν ο Υποσμηναγός πέταξε πάνω από το χωριό του
«Με πήρε μια μέρα στις 08:30 μου είπε 09:05 να είμαι σε ένα σημείο κοντά στο σπίτι» είπε συντετριμμένος ο πατέρας του άτυχου Υποσμηναγού, μιλώντας στο MEGA για το «δώρο» που του έκανε ο γιος του.
Μάλιστα, έδωσε στην εκπομπή Live News ένα βίντεο που δείχνει το αεροσκάφος με οδηγό το γιο του να πετά πάνω από το χωριό του στην Αρκαδία το περασμένο καλοκαίρι και τον είχε καμαρώσει νιώθοντας υπερήφανος.
«Τον παρακαλούσα πάντα, του έλεγα ”Μάριε έλα και μια φορά κοντά στο σπίτι να σε δω. Κάνε έναν ελιγμό να σε δω”. Με πήρε μια μέρα στις 08:30 μου είπε 09:05 να είμαι σε ένα σημείο κοντά στο σπίτι και πήγα όπου πέρασαν μαζί με κάποιον άλλον συνάδελφό του», είπε σχολιάζοντας το βίντεο ο Κώστας Τουρούτσικας. «Ήταν τέτοια η ευχαρίστησή μου, που είπα «Θεέ μου ολοκληρώθηκα», κατέληξε.
Πηγή